Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1404 ggr
Fibblan
0

En tråd för oss kvinnor

Jag har äntligen förstått varför jag har varit hungrig i två dagar nu.  Till saken hör att jag har stora besvär med Pms. Blir ledsen och lättirriterad och avståndstagande. Får som feber i kroppen och får ständigt stå på upptining i het dusch. Så nu är det en jobbig period på några dagar och jag ser nu sambandet. Känns så konstigt hungrigt, jag äter fett och fett ändå finns kanstigt surr i kroppen. Kilona rasar och konstigt nog (min man skrattade så han grät åt mej) jag känner mej utmärglad……vilket jag verkligen inte är.

Spännade att se när det släpper.

Just nu är jag bara bottenlöst ledsen över något jag inte förstår. Mannen kallar mej för "Lille skutt"  *han är snäll*

Venus
0

Låter som en fråga för herr Skalman, jag menar Skaldeman.

Fibblan
0

haha….herr skalman  *den var bra*

Han sa till mej i telefon att det visat sig bli bättre för kvinnor med pms, men det kan nog ta tid.

Fibblan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tappat 2 kilo helt plötsligt. Efter att stått stilla. Under dessa två dagarna har jag ätit mycket mer än förut. Igår kväll avslutade jag med två stora karrekotletter med massor persiljesmör över. Mannen gjorde sås på cream fraich och jag hade lite iblandat i smöret och åt köttet och slevade in smörsåsen med sked. Blev lite mätt men inte som förut riktigt. Undrar om jag kommit över min platå?  Känns toppen att det börjar röra sig nedåt igen.  (inte konstigt att jag känner mej utmärglad) *fick ett flängryck och skojade lite*

Margareta
0

Det är ofta så att man behöver MER mat ibland, jag har varit med om samma sak flera gånger…

Numer pensionär i Nynäshamn

Fibblan
0

Ja jag är lite orolig jämt att man äter för mycket. Är väl gammla tankar som sitter kvar. Man ska nog helt enkelt äta så man blir väldigt perfekt mätt:)

Mervi
0

Det är samma här, ibland så vill jag äta massor, får liksom ett "matsug" var det nu än kommer så tänker jag äta i fortsättningen och hoppas ett vikt ras.Flört

skogsstjrna
0

Suck. Jag står ganska still just nu och är inte särskilt hungrig.

Betyder det att mitt viktras låter vänta på sig? Gråter

På tal om mens har jag de senaste månaderna märkt att jag inte längre går upp i vikt på samma sätt före/i början av mensperioden. Jag står snarast still och fortsätter snart ner (utom nu då jag hamnat på nån platå). Har nog inte heller likadana känningar före mens som tidigare. Det tog kanske fem månader att nå dit.

Nu har jag däremot just fått tillbaka mensen efter bara två veckor, inte riktigt vad jag ville. Övergångsåldern på G:? Generad

Venus
0

Tycker att mitt matintag har ökats på ganska ordentligt. Men vikten är densamma och midjan smalare. Så jag fortsätter ett tag till och ser vad som händer. Har ingen mens längre.

Fibblan
0

#7  Jag tror det kan bli så innan kroppen ställ om sig helt.  Vet en tjej som fått tillbaka sin mens. Hon har inte haft den på 1½ år.  Kan nog oxå vara kosten.  Min har hållit på att strula och hoppa, tar flera dagar på sig att komma igång ordentligt. Men nu är det totalt annorlunda, den kommer som på klockan och börjar direkt.

Venus
0

#7 vad härligt. Det gjorde min också. Kl 3 vid fullmånedagen varje månad. Men kroppen svullnade en storlek och ibland var ägglossningen urjobbig. När jag började ta Jättenattljusolja blev allt lättare. Det var alltså brist på fett som förorsakade alla problem! Man blir ledsen när man tänker på hur många kvinnor som har besvär med sin mens och ägglossning pga för lite fett.

Fibblan
0

# ja mycket ändras med kosten. Jag har provat jättenattljusolja…..och nog var dom jätte !!!!  Varför så stora?  Inte gjorde det någon nytta på mej heller, kanske fett fungerar fortare? Vet ju att kapslarna ska göra nytta.

Venus
0

Jag började med att toppa med 6-8 kapslar per dag. Blev nästan hög. Fett gör eller har nog samma effekt. Så rocka fett.

Fibblan
0

hihi….ja fettet är enklare att få i sig, har lite svårt med stora piller. Jag vill svälja, men inte min hals…*S*

Margareta
0

Gjorde en kompromiss igår, örtsmör med vitlök, (eftersom jag oftast inte ids göra båda) och det var sannerligen inte svårt att få sig så rocka fett är inga problem…

Har nyss ätit ugnsttekt kött (i stekpåse så buljongen var kvar).
Rett såsen med kokosgrädde och vispgrädde, smakat av med lite vin. Detta serverades till köttet med potkäs och ört/vitlökssmöret.

Gott!!!

Mervi
0

I kväll skall jag göra lammfärsbullar med vitlök. Det vattnas redan i munnen. Det får bli en gräddsås till och lite sallad.

Till lunch åt jag rester från gårdagen skinkstek.

Jag hade tur och hittade kycklingklubbor billig i City Cross. Dessa var inte marinerade eller behandlade med något sockervatten så jag köpte massor.  Det blir gått att steka dem i ungen och ha någon god fet sås till. Jag har varit så sur för kycklingfileerna är behandlade med salt/sockervatten det kalla de mörade.

Nu kom jag nog utanför ämnet här. Tråden handlade något annat i början. Generad

Amiechan
0

Nu blev jag väldigt förvirrad 0.o

Jag fick helt oväntat mens. Men varför var den oväntad då? Jo, vart tog pms:en vägen??? Jag klagar inte, men när slutade jag att ha gräsligt ömma bröst, ledsna dagar och galna lakrits- och chokladsug innan mens?

Jag hoppas hoppas hoppas att det håller i sig!

Margareta
0

HemlisKlaga inte… bara njut…Kyss

Amiechan
0

Kanske jag kan njuta när mensvärken och kramperna gett med sig :P Tills dess nöjer jag mig med att vara belåtet förvånad (och dubbelvikt…).

Margareta
0

Stackare… det brukar vara bra med en varm vetepåse…skönt att det är över säger jag vid 51…

Amiechan
0

Min kära vetepåse! Kvinnans bästa vän! Jag knöt in den i en sjal så kunde jag traska omkring med den på mig. Funderar på om jag inte ska sy mig en vetevärmare i bältesmodell? Kunde ju vara bekvämt! :D

Margareta
0

Jag blev bättre efter grav… innan kröp jag fram…

Fibblan
0

Pms:en har blivit värre med åren på mej. Som amiecan säger så är brösten så fruktansvärt onda så jag kan inte ta av mej bh:n på kvällarna. Får sova med den. Har velat ta bort dom så många gånger för man avskyr dom när dom smärtar som dom gör.

Amiechan
0

Bh:n har jag tagit av, men istället har jag dragit på ett tajt linne som har dubbla lager kraftigt tyg på framstycket. Det har räckt som skydd mot mina egna rörelser i sömnen (och så har brösten hållits på plats en del) och maken har fått sig en påminnelse om att brösten är förbjuden zon :P

Fibblan
0

Haha….ja det där sista få min sambo oxå veta. Att dom inte får röras på vis i världen

copia
0

Det här med pms , är ju ett kapitel för sej. jag har oxå upplevt att mina jobbiga dagar  är som bortblåsta. Helt fantastiskt, men kräver mer koll i almanackan..*S*

Amiechan
0

#25: Det har du ju rätt i copia! Kanske jag skulle ta och markera lite i almanackan? :D

EvaB
0

Jag hade min sista mens för ungefär 4 år sedan är 57 år. Började komma in i klimakteriet vid dryga 40 år ( både mamma och mormor slutade menstruera vid drygt 40). Vid c:a 45 började jag med östrogen mot svettningarna. Slutade med östrogen för 3 år sedan, svettningarna var nästan helt borta. Nu har dom kommit tillbaka sedan 1-1½ månad tillbaka, men bara på dagarna tack och lov. Har ätit LCHF sedan efter midsommar i år. Är LCHF en föryngringskur?!

anki1
0

Jag börjar tro det, fast jag inte är så strikt.Jag är finare i hyn och knottror och celluliter har minskat. Jag fick tillbaka min mens efterca 1,5 år (se ovan, inlägg 9 jag som tyckte att det var så skönt, ska eländet börja igen? Mina bröst har varit ömma hela tiden och jag kan inte vara utan BH, kör med vadderade för värmen lindrar skönt..

Det är skönt att vara tillbaka jag kämpar på trots Sockersug och elände

anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Margareta
0

Sten Sture hävdar bestämt att det är en föryngringskur och jag är benägen att tro honom… eller hur Sten Sture Flört?