Tårar i ögonvrån....
Detta är helt otroligt, har ätiit LCHF i 4 dagar nu och inte ens ett litet litet sug efter godis/socker (suget försvann efter andra dagen????)…. vet inte hur jag ska reagera. Hela mitt liv har varit ett begär av socker från morgon till kväll, jag har nog ätit godis varje dag dom senaste åren och kännt att det e som en drog någon jag aldrig skulle kunna välja bort.
Det jag är mest rädd för just nu är att det ska stå PLUS på vägen nästa vecka när jag ska väga mig efter allt detta fett som jag egetligen inte är van vid.
Var tvungen att skriva av mig lite känner mig gråtfärdig! =)

Så roligt att höra! Jag upplevde just det du beskriver då jag började (och fortfarande) och visst är det en jättestor lättnad!
Skit i vågen vännen! Jag var orolig första dagarna jag med men när jag tänkte på lättnaden över att vara av med suget så släppte det lite. Helt ärligt är jag rätt "våg-kåt" om man får uttrycka sig så. Men jag försöker släppa det mer och mer. Jag har vägning idag och hoppas på det bästa, men även om det inte har minskat där så vet jag ju att mina nya jeans redan är för stora. Det betyder faktiskt mer än siffrorna på vågen om jag bara tänker efter.
Kämpa på jag finns som stöd om du behöver och detta forum är överfullt med vänliga och hjälpsamma själar! Gråt ut när du behöver men fokusera på de positiva sakerna!
Just detta med att godissuget försvinner är för mig det allra vackraste med LCHF. Grattis!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Precis som Maia uttrycker det känner jag också.
Godissuget finns inte längre och efter så många år som jag hållit på hade jag till och med glömt bort hur det kändes. Upptäckte det i somras efter alltför många avsteg under en utlandsresa.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag kunde känna ett litet sug efter Turkisk peppar. Luktade i turkisk peppar-påsen hos en kompis och var fullständigt nöjd med det
Efter det försvann även det "suget".

Grattis till att du sluppit ditt godissug! 
Jag känner igen det där med att vara rädd för hur det ska gå med vikten. Det är något jag hela tiden får försöka hantera. Det har blivit ganska mycket bättre med tiden, för nu har jag i alla fall erfarenheten att det ju har gått bra hittills. Men fortfarande kan jag bli osäker. Själv väljer jag att väga mej med 2-3 veckors mellanrum för att undvika att behöva se tillfälliga viktökningar beroende på bl.a. var i hormoncykeln jag befinner mig.
Man måste nog ha ganska mycket tålamod med sin vikt för det är inte säkert att minskningen kommer igång snabbt eller går på utan platåer. Fokusera därför på andra vinster t.ex. att du slipper sug, att kläder sitter lösare/ bättre etc. Det kan också vara bra att mäta omkretsen på utvalda ställen på kroppen.
Hpppas du hittar dina vinster som du kan fokusera på!
#5 Precis så kan jag känna. Luktsinnet är väldigt bra att ha till hands. En del saker luktar fortfarande gott, som t.ex. kanelbullar, men det räcker med att känna doften (jämför med att jag inte käkar syrener och rosor) och annat känner man luktar kemikaliefabrik. Dottern på 10 år som inte käkat godis sedan i december noterade att det faktiskt luktade äckligt utanför smågodisaffären numera…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hoppas verkligen detta fungerar i längden för mig, har som sagt bara gått 4dagar.
Jag har bantat till och från hela mitt liv tror jag och jag har testat vikväktarna (ja det fungerar men inte för mig i längden), cambridge kuren (klarade 3 veckor sen tryckte jag i mig mat), modifas, reductil ( fick ständig huvudvärk), acomplia (fungerade inte alls)
Åt precis pannkakor gjorda på ägg/grädde/kokos (hittade receptet här =) Åt 1 och kännde mig hur nöjd som helst haha, proppmätt!
Velour, bara du är beredd på att det kan komma sötsug ändå…
Det är otroligt hur befriande det känns att slippa socker sug !!!
jag har börjat ha sug efter goda ölkorvar eller goda ostar .. o det är inte fy skam !!
Det är kanon att kunna äta sig mätt på ett bra sätt jag är glad för din skull. Detta med sug är nått som kommer o går o det gäller att kunna avleda det till nått annat eller bara känna suget o inget göra åt det !!!