Min nya last
Ibland blir t o m en hårdnackad fakir som jag lite godissugen. Och nu har jag hittat min grej.
Jag häller mandelspån i en kopp, 2-3 msk kanske, och sen smälter jag smör och häller över… och äter… och njuter…
… för det är så GOTT!!!
Men bara ibland…

Är också "hård" mot mig själv - men har en del laster, ska testa ditt tips
.
Gott !!
Det är som mina "linfrö/kokosbullar"
jag låter smöret stå framme o gör en smör krossadelinfrö, kokosflinge röra ..om man pallar rullar man dom till bollar annars går det bra på sked *ler

Det där lät ju jättegott!!

åhh! om man blir less på kokos.. sweinbra!
Ja, ja, schweinbra ja…
Och man kan dofta över lite kanel och/eller kardemumma, så blir det nästan lite kaffebrödsstuk över det hela…

Kardemumma, mmmmmmm blir som bullar ju!!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jag stekte Haloumi (osten ni vet) i smör häromdan - serverade till hängmörad biff från Irland! Mums.
Kom då på att tunt skivad Haloumi stekt i smör så att den blir brun och får kallna kan fungera utmärkt som snacks - man kan ju använda den som kex och ha pålägg på - annan ost :-) ? Salami etc.

Kanske inte borde skriva om choklad här men…
För två veckor sen hittade jag ekologisk 100% choklad (utan tillsatt socker) i en butik med enbart ekologiskt odlade saker och specialmat i Halandri i Athen Grekland. Den var gjord på enbart kakaobönor och innehöll enbart fett från kakaobönorna. Den var även fairtrade märkt.
zotter basic 100 pure sugar free
Den var mindre besk än en del andra jag testat, den var lite mer rund men verkligen kraftig i smaken. Jag misstänker att det var en bättre fettkvalitet som gjorde att den inte kändes som en vaxkrita, eller så var det den 35 gradiga värmen som mjukade upp den. Den gick helt klart att äta om än i små bitar som delades ut till alla som vågade prova och gav inget ytterligare sug senare under dagen.