Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2923 ggr
godivaex
0

Ja, vad ska man tro?

Jag är i en svacka och så läser jag det här:

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=930&a=707&newsletter_id=2752&recipient_id=2118989&link_id=358687

Vad ska man tro? Vad ska man gå efter? *suck* Obestämd

mikaelj
0

Följande brukar jag tänka på när jag läser såna artiklar:

• "Hade stenåldersmänniskan tillgång till behandlat, fint, vitt vetemjöl?"
  • "Vilka möjligheter hade stenåldersmänniskan att äta frukt året runt?"
  • "Vad åt stenåldersmänniskan 9 månader av 12 i våra breddgrader?"

(svaren är "nej", "inga", "kött och fisk")

kaisakavat
0

Tycker du ska tro på mig, när jag säger att det där är "b-sh*t". Ett riktigt standard-bottennapp! Flört

Fast "skämt" åsido! Tycker du ska tro på dig själv, din instinkt, din kropp och din hjärna. Det blir det absolut bästa!

Håll ut om det är jobbigt! Det blir bra! Glad

Margareta
0

Flört mikaelj - så var det nog!

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

"Se till att frukosten innehåller rikligt med kolhydrater Om du får för lite kolhydrater kommer du att känna dig trött och håglös hela förmiddagen och du lyckas garanterat inte lyfta ändalykten från kontorsstolen förrän framåt lunch."

Suck, vilken gammal skåpmat…Tungan ute

finntroll
0

Den där visan har man hört många gånger, jag har provat och vet att det inte funkar för mej i alla fall, och knappat för någon annan heller. Att sedan så där mycket betona just kolhydrater är makabert. Det känns skönt att märka att jag inte ens kan ta sådant på allvar längre! Glad

Mervi
0

Är detta en kupp mot LC-kosten. Jag äter ägg + smör till min frukost och orkar verkligen jobba hela förmiddagen.

Margareta
0

Det är om jag slarvar med min LCHF-frukost jag känner mig håglös på morgonen. Personen som skrivit har aldrig testat antar jag.

Numer pensionär i Nynäshamn

Adur
0

De glömde visst nämna eftermiddagseffekten av en kolhydratstinn lunch. Där kan man snacka nedgång i effektiviteten.

I morse åt jag en fet fin frukost vid 5.30. Sedan blev det en kopp kaffe med grädde och kokosfett vid tiosnåret. Någon lunch behövdes inte förrän framåt 14.30. Och jo - jag vill minnas att jag trots detta var på benen större delen av tiden. Konstigt det där.

godivaex
0

Ha! Nu känner jag mig genast bättre!! Jag har ju för bövelen inte haft de brutala blodsockerdipparna sen jag började! Min hårbotten har också slutat att krångla…

missaz
0

Hahaha! Har vi hört den förut…? Nog vet väl vi här inne att detta är fullständigt och totalt skitsnack??? Jag har inte gått ner ett gram på min tidigare kolhydratstinna frukost, lunch och middag, bara uppåt på vågen! Sedan jag började med lchf pekar vågen nedåt plus att jag är snyggare, piggare och mår bättre i leder och mage!

Vore dessa "budord" sanna skulle jag (och många fler här) gått från smalis till knubbis efter kostomlägget, inte tvärt om…

Uttelille
0

Nä, jag säger då det! Förr när jag åt en stor grötfrukost+liten brödbit. blev jag döhungrig redan efter 2 timmar! Totalt blodsockerfall!

Nu kan jag känna mig lite hungrig efter 3,5 timmar, men inte så att jag nödvändigtvis behöver mat med en gång. Och då har jag kanske ätit 50g ost och 20g smör och lite gurka.

Magica1970
0

Jag blir helt matt av att läsa det. Så mycket jobb på kurrande mage; tokträna, tokskrubba kroppen, frysa m.m. :P

maggiL
0

Jag har roat mig själv med att skriva om dessa budord till LCHFs ämnesomsättnings 10 budord, det enda jag inte ändrade var nog, " ta ex cykeln till jobbet"

LCHFs ämnesomsättnings 10 budord

Vill du Må bra, troligtvis gå ner i vikt och få många andra bra hälsovinster? Här får du tio kraftfulla tips:

• Ät INGA kolhydrater
    Potatis, ris, pasta, bröd, gryn, frukt ska du undvika. Av grönsaker äter du dem som växer ovanjord.
  • Ät flera måltider fördelade över hela dagen om du är hungrig.
    Gärna tre huvudmåltider men du kommer troligtvis inte vilja ha mellanmål för du är för mätt!
  • ÖKA fettförbrukningen
    ÄT riktigt smör men INTE på bröd. Använd mycket fett när du steker. Ta tillvara allt stekfettet. Om du väljer mjölkprodukter byt ut magra mot feta. Ät fett kött och köttpålägg och ÄT allt synligt fett.
  • Använd kroppen i vardagen när du känner lust till det
    Ta t ex cykeln till arbetet.
  • Träna två-tre gånger i veckan om du känner för det
    Pressa upp dig själv till en hög puls om du vill.
  • Vänj dig vid att du är varm så du kan sänka rumstemperaturen
    Låt familjemedlemmarna klä på sig mer.
  • Avsluta morgontoaletten med rejäl avrivning
    Kroppen producera värme av den här kosten och du behöver kyler ner den för att bli lite sval.
  • Ta dig några koppar kaffe
    Men tänk på att det inte är kolhydratfritt, kompensera med att ha smör eller kokosfett i koppen.
  • Ät ägg och bacon men skippa morgonmackan
    Kroppen blir snabbt och långvarigt mätt, jämfört med mer fettsnåla måltider.
  • Se till att frukosten innehåller så lite som möjligt av kolhydrater
    Om du undviker kolhydrater kommer du att känna dig pigg hela förmiddagen och du lyckas garanterat jobba häcken av dig fram till lunch.
missaz
0

maggiL; Mycket bra budord! Skrattande

parsley
0

Ät magert köttpålägg på morgonmackan Kroppen lägger en massa kalorier på att smälta proteinerna, samtidigt som mättnaden infinner sig snabbare och mer långvarigt jämfört med mer fettsnåla måltider.

Saxade ovanstående självmotsägelse som jag saxade från artikeln?

Halvdansken
0

#15. Precis, det reagerade jag också på. Hur ska de ha det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Thea
0

maggiL: Mycket bra!

Det där med kroppsvärme är en stor fördel! Sambon upptäckte igår efter att vi hade lagt oss att mina fötter var varma! Det är de typ aldrig. De är ALLTID iskalla (nja, kanske inte när det är 30 grader varmt ute). Sitter på jobbet nu och funderar allvarligt på att ta av mig koftan för jag är VARM, även händerna är varma! Skrattande I vanliga fall hade jag klätt på mig mer med mina iskalla händer!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Pasi
0

#15 Ju mer jag läser det desto knepigare ter det sig.Skrattande

mikaelj
0

Heh, jag har alltid varit attackvarm. Tur att jag inte märker av någon skillnad i kroppstemperatur! (går i shorts från mitten på april till mitten på oktober)