Ett helt år med LCHF...
…och jag har ännu inte känt några igenkloggade blodkärl.
Men det kommer väl år två? 
Underskatta dock inte ett helt liv av totalt felaktig kost. De flesta av oss blir aldrig kvitt riskerna för våra folksjukdomar, kärlförträngningar kan vara långt fortskridna även vid låg ålder. På precis samma sätt som orsakerna till fetma kan vara så djupt satta att inte ens kolhydratfri kost hjälper, åt minstonde inte utan lång tids tillämpning.
Givetvis är det gynnsamt på alla sätt att sluta äta kolhydrater, det bromsar, för att inte säga stoppar sjukdomsförloppen. men man blir tyvärr knappast immun mot kolhydratrelaterade sjukdomar, och den största delen av skadan insulinet gjort på kroppen är nog dessvärre irreversibel.
Givetvis är sjukdomarna (tillstånd är bättre ord) jag avser onaturlig fettbildning, diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och allt annat man inte smittas av.

Det som är hoppfullt är att det verkar vara så få av oss som trots många år i kolhydratfrossa utvecklar svår sjukdom när vi väl kommit igång med vår nya kost.
Bland alla våra medlemmar här, eller hos Doktor Dahlqvist, eller bland SSS patienter har bara någon enstaka insjuknat i hjärt/kärlsjukdom.
Det är faktiskt helt fantastsiskt eftersom gruppen består av åtskilliga tusental idag.
Rent statistiskt borde ju en hel del ha insjuknat i en grupp som dessutom från början innehåller många överviktiga sjuka och äldre personer.
Möjligen kan väl någon bland oss ha insjuknat och inte hört av sig utan bara försvunnit, men många tror jag inte det är eftersom våra belackare säkerligen skulle dra fram såna fall i ljuset om dom fanns i nån omfattning..
Grattis Dessi101!
Själv firade jag nyss ett halvår med LCHF.
#1 Jag tycker snarare tvärtom, jag är imponerad hur snabbt kroppen verkar återhämta sig.
Grattis på 1-årsdagen. Jag tror att ju längre vi äter kolhydratfri kost ju bättre blir hälsan.

Jag vill också gratulera dej på 1-årsdagen! Härligt att läsa att det funkat så bra!
Grattis Dessi 101 !
Själv firade jag 1 års dagen i föra veckan.
Grattis Dessi - ett LCHF-år - härligt
!
Jag tycker vi kan jämföra det här med att sluta röka. Ju längre tiden går utan att röka, ju renare blir ju kroppen, osv..
Och jag tror förstås att det är på samma sätt med LCHF-kosten. Ju längre tiden går med mat som är nyttigare och bättre för kroppen, ju renare och bättre fungerar den 

Grattis!
det gäller tänka positivt då går det än fortare att rena kroppen I guess
det mentala är viktigt
men denna kost hjälper även till med den biten
win-win situation
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Enligt diverse experter som ofta citeras i bantningsreportage i kvälls- och veckopressen, så kan ingen leva längre än två år på en kolhydratfattig kost. Så du vet vad du har att vänta. 

Det finns en tråd om "Ett-årsdagen", du kan väl lägga in din berättelse där? Det är så bra att ha det samlat på ett ställe - att det syns hur många vi är som ätit så här i ett år eller mer. Vi är ju några stycken vid det här laget.
#11: Då borde jag ha lagt näsan i vädret vid det här laget…

Ganska kul att hälsan forsätter förbättras även efter döden (2år). Skall nog skiva en spökskift om det, och ge till nån skeptisk dietist.

# 14 Det finns personer som saknar sjukdomsinsikt Pasi, men i ditt fall verkar det ha blivit ännu värre. 
En till som lever vidare efter döden.
Då är det alltså, ÄNTLIGEN, bevisat: LCHF skapar ZOMBIES och är av ondo!
*ka-chunk - siktar på huvudet på första bästa fettuggande abomination*
*BLAMMO!!*
Grattis DESSI!!
Ännu en som är död, enligt vissa "experter"… 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
grattis Dessi 
Hm, vi äro alltså allihop "slarvigt begravna" som en kompis unge sa om en döing på TV… 
*hahaha!*

**Tack allihop! Kul att läsa alla era inlägg när jag nu nyss kom hem :)
Som grädden på blomkålsmoset ringde det idag en reporter från Aftonbladet om en intervju kring LCHF. Den kommer publiceras i deras bilaga "Kropp & Hälsa" den 16 sep.**
Yay! Underbart! Lite material till diverse tvivlare.