Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2181 ggr
Seejay
0

Trötthet

Nu har jag ätit LCHF i drygt 4 veckor och det går kanonbra. Inte ett dugg godissugen och det har inte hänt förut på 30 år !! Saknar inte pasta och bröd så värst mycket vilket jag trodde var omöjligt. För första gången har jag hittat en kost som jag tror jag kan fortsätta med för alltid. Det jag undrar är om det är fler än jag som är/har varit trötta i början? Det känns som en seghet i hela kroppen och jag längtar bara efter att på sova.

MimLan
0

Det är vanligt omställningsbesvär.

Seejay
0

Kortvariga problem står det. Är det normalt att det håller i sig i 4 veckor?

Aniara4
0

Ja.

Jennix
0

Jag skulle nog säga att omställningsbesvär kan hålla på i mer än 4 veckor om det vill sig illa…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

frejahelena
0

Hej, Här är hälsningar från en som också är till och från trött och orkeslös. Jag försöker att komma ut på lite promenader för att få lite dagsljus och tycker att det gör mig piggare.

[Karro]
0

Det går även att tillsätta D-vitamin (den vitamin vi får från solen) om man känner sig trött men som sagt det är ett omställningsbesvär…

kaisakavat
0

Hej!

Jovisst kan det vara seeeegt. Fast tröttheten i "sinnet", gick över efter två-tre veckor. Däremot tröttheten i kroppen, den var kvar lite längre.

Kämpa på! Flört

Seejay
0

Tack för kommentarerna. För mig är det segheten i kroppen som är värst. Känns skönt att "gnälla" lite Glad

Margareta
0

D-vitaminer tror jag är bra för de flesta. Vi får inte så mkt av det i Norden.

Numer pensionär i Nynäshamn