Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 11479 ggr
Pasi
0

"Köttbilen" - genomförbart projekt?

Jag har uppmärksammat två trender:
1 Mataffärerna satsar mer och mer på processad mat, och mindre på obehandlat kvalitetskött
2 Vår folkrörelse, som satsar på att äta en biologisk artriktig mat, breder ut sig som en löpeld

Jag är skitless på att aldrig få tag på bra kött till vettigt pris.
Häromdagen kände jag att det fick vara nogSkrikandes….och bestämde mig för att kolla över förutsättningarna för att köpa upp bra kött och köra runt och sälja det (fruset) direkt till LCHFare. De som väljer att äta tallriksmodellen får köpa sitt spannmålsuppfödda kött på ICA!Flört
Skall försöka skaffa gräsbetesnöt, lamm, kravgris, älg, annan vilt, ren, ekologisk kyckling och ev kanin. Känner även en "rökare" som kan erbjuda rökta varor helt utan kemikalier (gråa eftersom de är nitrit och nitratfria).
Målet är att kunna erbjuda bra kött från djur som haft det bra, med minimal frakt och till ett vettigt pris.

Tanken är att jag skall åka runt i landet och stanna till på vissa förutbestämda stopp en halvtimme eller så. Påfyllning av bilen är tänkt att ske utmed vägen vid närmaste leverantör av bra kött (innebär att sortiment aldrig kan garanteras, men ev kan man köra med ett beställningssystem!?).
Mellan de ordinarie stoppen skall det finnas tid för ytterligare stopp utmed färdvägen, om någon önskar.

Allt hänger nu på om jag kan få bra pris på kött, banklån till frysbil och att det finns LCHFare som tycker detta är en bra idé.Glad

På vilken ort vill du att köttbilen stannar?
Vilka typer av kött skulle du helst vilja ha tag på?
Om bilen kommer en gång per månad, hur många kg är det troligt att du skulle köpa?
Är en gång per månad för sällan?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer