Träning gör dig tjock
Ännu en artikel som visar att vi har rätt!
http://www.alltommat.se/enbart-traning-leder-inte-till-viktnedgang-1.10977
Det går framåt!
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mantrat "Motion ger viktnedgång" har upprepats så ofta och länge att det blivit en sanning. Kul att nån journalist vågar skriva om forskningsläget…och om att det är främst insulin som reglerar fettinlagring.
För all del att det reglerar inlagring av fett, men det står ju även i artikeln att motion gör att kroppen börjar mumsa mer fett.
Tänk, det började så bra och sen blev det bara samma gamla visa som vanligt. Ät 5-6 små måltider per dag, så att blodsockret håller sig på en jämn (hög?) nivå hela dagen, och ät mat med få snabba kalorier (?), så går du ner i vikt om du samtidigt tränar.
OK, i receptrutan står det "maten med lite kolhydrater" så artikeln får väl nästan godkänt. Men att det ska vara så svårt att få till det helt rätt, jag fattar inte.

Vad ska vi säga om alla reportage "Jag började med stavgång och gick ner 14 kg på ett år, samtidigt som jag lade om kosten och började äta mer hälsosamt och GI-inriktat", osv som är med i Aftonbladet och andra skojiga och läsvärda tidnignar varje vecka?

#4 Påminner om alla fantastiska bantningspiller som tillsammans med "rätt" kost och motion kan ge en helt enorm viktnedgång…