Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4239 ggr
egensinnig
0

Vad dricker ni?

Är en fd lightdrickare o saknar något gott att dricka. Vad dricker ni utöver vatten, kaffe, thé?

Några tips på något som är uppfriskande och gott?

Brukar ha i lite äååelcidervinäger i vattnet men börjar tröttna på det…..

MimLan
0

Iste. Jag brukade göra på grönt te, pressa ner lime och ev. sötning.

Brukade säger jag för jag har av någon outgrundlig anledning inget sug efter annat än vatten sedan kostomläggningen.

parsley
0

Citronvatten, limevatten, gurkvatten, smaksatt mineralvatten

[slamslams]
0

Ibland Citronvatten, oftast vanligt kranvatten.

Wenn
0

Som #3 ovan

shintaida
0

Lingondricka

// Shintaida

Maybelline
0

Kör mineralvatten i olika smaksättningar. Annars blir det bara vatten. Av någon outgrundlig anledning har jag då och då sug efter mjölk (vilket jag aldrig druckit så mycket av förr) och då brukar jag dricka ½ glas av det då.

Maia
0

Hembubblat mineralvatten dricker jag. Man kan lägga i ett par hallon så får man det naturligt smaksatt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Hamka
0

Loka likes Asia :)

egensinnig
0

#6 - lustigt för jag har också mjölksug, ungefär som när jag var gravid så det är säkert kalciumbrist. Så jag tog en kalktablett i morse o en järntablett för jag har fått sådana myrkrypningar i benen. brukar få det när HBt går ner

Maia
0

#8 När de kör reklam för Loka likes Asia hör jag Loka laxation… men den är god och ger inte extra fart på magen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wildrat
0

Te, kranvatten och smaksatt mineralvatten är det jag dricker. Loka päron, loka hallon/grape är favoriterna just nu.

Mervi
0

Oftast kranvatten.

kaisakavat
0

Skrattande #10

Cilla89a
0

mjölk..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

missaz
0

Kranvatten oftast, ibland smaksatt mineralvatten, vid enstaka tillfällen (väldigt sällan) lightsaft eller lightläsk. (ja, jag VET att light är skit, men ibland vill jag ha…)

Miyu
0

Är en sucker för Fun light, men gillar man inte sötningsmedel så är gurkvatten/apelsinvatten och  smaksatt mineralvatten jättefräscht.

Vicks
0

Smaksatt "bubbelvatten" (har ju en Sodastreamer!)

samt vanligt vatten.

sandrina
0

vatten, vatten med citron och vin, mest vitt…..

Puhlo
0

Jag har extremt svårt för att dricka kranvatten, om det inte är perfekt temperatur.. :/ Dock har jag en sodastreamer, och knarkar Cola Zero. Dock har jag skurit ner på sistnämnda.

egensinnig
0

Jag dricker vatten o kaffe men ibland torskar jag på lite lightläsk el lightsaft….ja,ja

Ligger ju fint i fördelning o tappar kilon o cm så det funkar ju även om det iten är så hälsosamt

Facklan
0

Vatten vatten .. lite te , kaffe (med grädde eller kokosmjölk)o lite mer vatten !!

Standardmjölk går ner.

evacarina
0

Har alltid en tillbringare med kranvatten i kylen. Gillar det kallt.

Naturellt eller smaksatt med skivor av t.ex. gurka, citron, lime, apelsin, jordgubbar…

Margareta
0

Oftast iste nu under den varmare delen av sommaren.

Jag tog blad från min mynta och kokade i vatten. Kylde drycken och serverade med sitron/lime och is.

I vanliga fall dricker jag helst kranvatten.

Numer pensionär i Nynäshamn

seventeen
0

Dricker te i stooora mängder.

Undrar om detta kan ha någonting negativ effekt på en??

pamina
0

Kranvatten, enstaka gånger bubbelvatten, roiboos  (Earl Red är smaksatt med bergamottolja, precis som Earl Grey) när jag inte vill ha koffeinkickar det är bra också för att det, enligt min smak, funkar bra även utan mjölk. Kaffe och vanligt te då och då. Öl dricker jag inte alls längre men jag saknar det!

evacarina
0

#25 pamina, kan rekomendera Spendrups Bright. Inte alls tokigt med mindre kolhydrater och mera humle!

FruFilur
0

Dricker faktiskt inte mycket annat än vanligt kranvatten numera; mjölk är för mycket kolhydrater för att jag vill kosta på mig det som törstsläckare, lightprodukter är för mycket kemisk smörja i, och min gamla favorit apelsinjuice är ju bara att glömma Gråter

Vanligt kranvatten, till fest bubblat är det som gäller för mig, och något enstaka glas rödvin några gånger i månaden…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

godivaex
0

Vatten

Kaffe

Pepparmyntste

Earl Grey

Cowboy
0

Mjölk, öl (ofta Harboe 2,8), vin, kolsyrat vatten med citronsmak och till frikosten ett glas Eldorado grapefruktjuice (6,5% kolhydrater).

Whisky och snaps kan väl inte räknas till törstsläckarna.

Miyu
0

Suckralos i svenska vattendrag, mums.. Cool

Aniara4
0

#30 Då blir ju kranvattnet som saft till slut! Tungan ute

pamina
0

#26 evacarina: Tack för tipset, det ska jag testa!

Anmaja
0

Hej!

Är så himmelens trött på kranvatten efter att alltid, alltid druckit det. Trodde inte man kunde tröttna på vanligt vatten! Fick en "vattenbubbelmaskin" i julklapp och dricker numer bara det, smaksatt med ett färskt basilikablad eller naturellt - föruom te med grädde eller svart kaffe.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Squeaky
0

mjölk, mineralvatten i olika smaker..

Ett tips är att göra lite olika smoothies, Utan socker förståss,

Jag brukar hälla mjölk och grädde i min mixer, tillsätta massa is och sedan för att få lite sötare smak, 4-5 hallon =)

Jätte gott, och funkar jätte bra som mellis eller kvällsmat ( om man ätit stadig lunch )

Krams