Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2759 ggr
Innerjoin
0

Underbar sås att köpa!!!!

Är ni lite lata ibland och inte orkar göra egen bearnaisesås, då måååste ni prova denna: Lohmanders Bearnaise Hot, finns iaf på ICA och Willys. Innehållsförteckningen finns inte på burken, men jag hittade hemsidan:
http://www.lohmandergruppen.se/product-2339-sv.html   href="http://www.lohmandergruppen.se/product-2339-sv.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> Titta under produkter. Bara 2.4 g kolisar, och ok innehåll.  Åt den ikväll, och den var underbar. Måste även prova Vitlöksvarianten.

andreas0
0

Tycker inte den borde få kallas för bearnaise. Bearnaise är meningen att var smör. Men som ersättning för smör tar dom rapsolja, och sedan tillsätter dom smörarom!

Dessutom är jag misstänktsam mot produkter där det står saker som "övriga kryddor". Det vet man inte vad det kan vara.

Bryr man sig inte om det ser den ut att vara hyffsad. Men varför inte göra riktig hemmagjord bearnaise? Så svårt är det inte, och det är extremt gott, samt 0 gram kolhydrater.

maxiq
0

Jag har provat vitlöken och den är helt ok men jag har inte fått svar från dem om hur rapsoljan i deras bea är processad (inte kallpressad iaf) så tillsvidare äter jag inte så stora mängder av den. Det kan låta lite petigt men ju mer man vet om matindustrin desto större krav ställer man.

Mamma71
0

Det är den godaste béarnaisesåsen, helt klart! Har dock inte gett mig på att göra egen ännu, men det kanske kommer…

Lasselars
0

Bea görs enkelt med lite äggulor, smör, vitvinsvinäger, vitpepparkorn, dragon, persilja och scharlottenlökar. Finns en fin beskrivning här. Tungan ute

När man väl får till kemin så att den antar en slät tjock, smörlen konsisten så är den himmelsk! Efter det kommer ni aldrig köpa burkbea.

Lottar8
0

Jag gjorde egen hollandaise igår, OMG vad god den varFörvånad

Så idag ska jag prova bea oxå……

OM det blir över(ingen risk!) går båda två utmärkt att frysa!

[Estellan]
0

Vad tror ni om denna?: 

http://www.delikatessfabriken.se/index.php?page=aioli&aid=43

På flaskan står dessutom: rapsoljan är ej kemiskt utvunnen

helium
0

jag tillhör dem som är alldeles för lat och framförallt alldeles för oslipad i köket för att få ihop en egen bea-sås.) så jag köper alltid den här, tycker den är jättgod!

andreas0
0

#6, Även om det är en bättre rapsolja så ska bearnaise vara gjort på smör, och inte något vegetabilisk olja!

Och även om dom inte används kemikalier för att utvinna rapsoljan så har dom hällt i flera stycken direkt i såsen: smörarom, rapslecitin, surhetsreglerande medel E472c, E330, betacaroten E160a, konserveringsmedel E211, E202.

andreas0
0

Ännu värre, insåg precis att E211 är natriumbensonat, dvs. det ämne som för ett tag sen uppmärksammades i media för att det kan reagera med askorbinsyra (vitamin c), och skapa bensen som är kraftigt cancerframkallande.

Innerjoin
0

Äsch, man kan gå ut och skjuta sin egen mat med - men ibland vill jag faktiskt köpa något snabbt OCH gott, och för oss som vill det är det ju bra med tips på det som faktiskt ÄR gott!

Pasi
0

Jag brukar ju inte köpa färdiggjord bernaise eftersom jag är lite motståndare mot detta livsmedelsfusk (bearnaise skall vara gjord på smör annars borde det heta majonäs med bearnaisesmak).
Nu har jag botaniserat lite (provat lohmanders bla) och den bästa jag hittat är - Bearnaise Original från Delikatessfabriken. ("original" tillåt mig att småle!Foten i munnen).

Bra innehållsdeklaration:

Rapsolja, ägg, vatten, ättika, salt, dragon, kryddor, smörarom, rapslecitin, surhetsreglerande medel E472c, E330, betacaroten E160, Konserveringsmedel E211, E202, senap.

654 kcal - Protein 2g, kolhydrater 0,5g, fett 72,9g.

Mättat fett 7% enkelomättat 63% fleromättat 30%.
Rapsoljan är ej kemiskt utvunnen, fri från GMO och transfetter. Naturligt fri från laktos och gluten.

Pris 17:-/1000kcal (strax över 100:-/kg).

Smakar bra och bättre innehållsförteckning än nån fabriksmajonäs, jag sett.Glad

#6 Oops, såg inte att du redan länkat!Skäms

Sagajo
0

Undrar om man kunde be dom tillverka en med smör i?

[Estellan]
0

Den är så god att den tål att lyftas fram en gång till Flört

Katarina2
0

Lohmander hot bea är den absolut godast!