kolhydrater och blåmärken?
Vet inte dom det finns nåt samband med detta men jag har alltid haft problem med mycket blåmärken speciellt på sommrarna. Men denna sommaren har jag i princip inte fått nåra blåmärken.
Nu har jag upptäckt att jag återigen fått mera blåmärken och det är efter 3 veckor på kolhydratrik föda… har nämligen fått ett återfall och ätit mycket bröd, skräpmat och sötsaker.
Någon som vet nåt om detta eller är det kanske bara tillfälligheter…
Har inte tänkt på det innan jag läste din tråd nu, men jag har också alltid haft stora problem med att lätt få blåmärken och nu har jag inte haft några på jättelänge! Skumt…
Då är det inte bara jag :) Funderar på om det kan ha nåt med blodsockret att göra… bara en vild tanke :)

Nejdå, inget konstigt, blodet flyter lite lättare, och då blir man lite mer blödningsbenägen. Lite av samma verkan som medicinerna Waran (warfarin) och Trombyl (acetylsalicylsyra). Omega3-fett har den här verkan och en hel del andra fetter också. Jag har precis samma erfarenhet, jag får lite lättare blåmärken. Jag tror inte att blodsockret är inblandat, men jag har fortfarande högt blodsocker trots att jag nästan inte alls äter kolhydrater. Skumt…

Jag har jättelätt att få blåmärken och det har inte förändrats de senaste fem månaderna då jag ätit LCHF…. tyvärr …
Kan det inte vara så att du lättare slår i/går på saker som t.ex möbler eller skåpdörrar när du blir sugen och försöker hitta godis och kakburkarna?? 

#3, förlåt men nu hängde jag inte med… får man lättare blåmärken med kolhydratrik kost eller mer blåmärken av LCHF-kost?
# fniss, så kanske det är.I jakten på snabba kolhydrater när blodsockret sjunker så kan vad som helst hända 
# forstod inte heller vad du menade?

Jag menade att när man får lite mer lättflytande blod är det lättare att få blåmärken. Det är en av de saker som har hänt sedan jag gick över till LCHF.
Hm för mig verkar de vara tvärt om isåfall, när jag äter mer kolhydrater får jag mer blåmärken verkar det som, om det nu inte bara är en tillfällighet.
Min erfarenhet stämmer med din Ingela!
Sällan blåmärken nu och får jag nåt, så är det mindre i omfång än de jag brukade få innan.

Nu k'kar jag ju fortfarande trombyl, så jag ska väl inte skylla allt på LCHF, men lite oftare verkar jag få blåmärken nu.
Jag har slutat med Pulmicort och vips har jag nästan inga blåmärken alls. Tidigare var benen alldeles täckta av blåmärken i olika nyanser.
Intressant!
Jag har ju bara hållit på i 4 veckor, men jag ska hålla utkik, för tidigare har jag fått ganska stora blåmärken bara jag slagit till t.ex en bordskant ed lite lätt. Nja, slagit till…. det kanske ska vara slagit i… är inte så våldsam av mig