Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3278 ggr
Henrik70
0

LCHF- en sekt?

Förra veckan var jag på rättegång angående mina barns boende. Jag fick då frågan om jag var med i någon religiös sekt. Först fattade jag ingenting, men då ville min motparts advokat veta om min kost hade något att göra med någon sekt. Jag hade nästan svårt att hålla mig för skratt. Men jag förklarade senare för rätten att feta barn äter lite fett och smala barn äter mycket fett. Min motpart tyckte det var förfärligt att mina barn hade fått grädde till frukost.

Min motparts advokat hävdade att jag inte kunde vara så  frisk att jag kunde ta hand om barnen eftersom jag fortfarande åt LCHF. Tyvärr kunde jag inte svara på hennes korkade kommentar.

Som tur är kommer de troligen att få bo halva tiden hos mig så småningom så de slipper lättmjölk, lightprodukter och extra ketchup på pastan för att de ska äta upp, iallafall varannan vecka.

egalia
0

Men herregud!!! Ska man skratta eller gråta???  Foten i munnen

MimLan
0

Fy fan. Det där var bara tragiskt att läsa. Hoppas du får stort inflytande över barnen, det brukar gå bra när de själva märker att de är mätta och lugna.

Slår det mot dig får du helt enkelt anlita dr Dahlqvist eller Doc_ som sakkunniga.

Henrik70
0

#2 Jag har tänkt på det också.

Jag hade en soc-utredning som talade till min fördel. Min motpart hade inte så mycket att komma med så de tog med skvaller och annat smått. En vännina till min motpart vittnade och förklarade att min 5-åriga dotter hade sagt att hon fick så konstig mat hos pappa. När jag frågade henne i helgen om hon fick konstig mat hos mig svarade hon:

- Hos mamma får man hela pannkakor och hos pappa får man trasiga.

Min motpart lyckades reta upp domaren lite och satt och ljög i rätten så att till och domaren förstod det tror jag.

Men det mest fantastiska är att jag har klarat mig så bra trots den extrema stress jag haft det senaste året. Det hade aldrig gått utan LCHF.

elize-l
0

Konstigt att dom ens försöker nu när det faktiskt stått mycket positivt om LCHF i media. Men troligen hade dom inget annat att komma  med…=)

mariamy
0

vart är världen på väg???

gäller ju att ha fakta innan man uttalar sig…

ja ja

=)

Anders-S
0

Tragiskt att det fortfarande finns vårdnadsprocesser.  Alla barn har rätt till sin biologiska far och mor.  Försörjningsfrågan för frånskilda kvinnor borde kunna lösas utan att man blandar in barnen.  De som lever på att göra alla dessa utredningar och processer borde göra bättre nytta som hjälparbetare i tredje världen.

Maybelline
0

#6 Kan nog finnas sammanhang när det inte är så lämpligt med delad vårdnad. Känner till en tjej som hade ett litet barn som hon delade vårdnaden om med pappan. Ungen kom då tillbaka med liggsår efter obytt blöja efter en helg. I ett annat fall handlade det om 5 barn som var lite större. Den yngste var 8 har jag för mig. Där var det en hätsk strid innan pappan vann. Att man hade ett brev som den yngste skrivit där han pratade om självmord om han måste bo hos mamman spelade inte så stor roll. Mamman i familjen misshandlade barnen kom det fram. Tyvärr är det alltid svårare för en pappa att vinna i dessa strider. Mamman är ju alltid den bästa vårdaren - enligt de som gör utredningarna.

#0 Känns lite oroväckande om kosten ska spela någon roll i en sådan här strid. Tycker det verkar bli ett skifte för LCHF nu, men man vet inte vad det kan sitta för folk som bestämmer det här med vårdtageren. Kanske sitter det någon människa där som tycker att en bra vårdare = pannkakor + makaroner och köttbulllar till barnet, och naturligtvis lördagsgodis. Ger man barnen fet mat så tänker man ju inte på deras hälsa, och dessutom är man ju naturligtvis "fanatiker" och det är aldrig bra.

Usch! Jag hoppas det går bra för dig - och att det löser sig för barnen.

Facklan
0

Det är ju otroligt !!

hur kan detta vara så "viktigt" för skulle du vara en Light mamma med sånna vanor är det ingen som sagt nått !!

jag har en vänns barn som älskar att komma hem till mig för här får dom fett o massa vatten o detta är nått dom inte får så mycket av hemma hos sig så dom kommer hem till mig o hamstrar.

Jag hoppas det går din väg i den hela vårdnads karusellen.

Jag kan inte ens börja att föreställa mig hur det är att ha en vårdtvist  många styke kramar !

Lchf : sekt det skulle jag kunna gå med i men för att dafinieras som sekt måste man väl betala eller ?

Elka
0

henrik70: definitionen av konstig mat är helt klart individuell. Min dotter fyller fem i november, de är VÄLDIGT ärliga i den här åldern, och supergoa Glad

Elka
0

Henrik70 (igen..): Hoppas att det går bra för dej i rätten. Klart de ska vara hos pappa också!

Maia
0

Sekt har dessutom blivit skällsordet på modet… ikväll sa nån till mig att den GRAMMATISKA TEORI jag arbetar inom är en sekt. WHAT?

Det är helt otroligt att den person som du har dina älskade barn tillsammans med behandlar deras far så.  Vi kan säkert alla skicka bilder på våra friska glada smala barn till din advokat! Stå på dig! Detta vore något för kvällstidningarna, annars!

All stöttning!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]