Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1577 ggr
Gusan
0

Ingen flagning

Kom nyligen hem från Grekland och har analyserat lite….

Hela familjen brände oss ganska mycket. Min man och mina barn blir jätte bruna medans jag har en rödbrun färg och bränner mig lättare.

Alla började flagna väldigt mycket på ryggen utom jag. Vi smörjde in oss med samma krämer. Jag har inte ens flagnat när jag kom hem vilket jag oftast gör.

Är det någon fler som gjort den upptäckten? Tänkte att det kanske har med den här kosten att göra!?

magma
0

Har inte märkt någon skillnad, men brukar inte flagna i vanliga fall heller.

MimLan
0

Jag har alltid fått solekesem av vanligt utegående på stan av sommarsol. men icke det här året. har till och med pushat mig och gått ute på solsidan med vilje. Inga problem alls.

Aniara4
0

Har inte märkt nån skillnad, men så är jag mycket noga med att inte bränna mig också. Min pojkvän och jag är redan inne på vår andra solskyddsflaska, den mediokra sommaren till trots!

Hoppas inte era barn brukar bränna sig på sommaren, det är ju inte bara smärtsamt för stunden utan en stor riskfaktor för hudcancer om man bränt sig i ung ålder. Men det vet du förstås redan, så det är bara att hoppas att ni hade en så skön semester att det var värt svedan!

Gusan
0

#3 Jag är väldigt noga med att smörja både barnen och mig själv men vi är inte vana att vara utomlands på våren, det var stor skillnad. På hösten är det aldrig några problem.

Jo tack, vi hade en underbar semester!!

Aniara4
0

#4 Ja det är lätt att missbedöma solen, inte minst när man är på sydligare breddgrader!

evacarina
0

#2 Intressant!

Jag har för första gången på ca 25 år inte fått mer soleksem än några få prickar. Har haft enorma problem tidigare.

Har funderat vad det kan bero på. Kan bara komma på några troliga orsaker. Antingen beror det på lchf-kosten, mera fett, mindre kolisar, nästan inga tillsatser eller på förändring av hormonerna, är på väg in i klimakteriet.

Pv544
0

Jag har inte heller flagnat nåt i år, får se hur det funkar efter Kreta resan. / Pvs sambo

Denna kommentar har tagits bort.
Laurel
0

Nu när ni nämner det så har jag också klarat sommaren utan att få soleksem! Ändå har jag solat mer än vanligt denna sommar! Kan det ha med kosten att göra???

korseett
0

det är många som klarar solen bättre pga den här kosten. Huden är i bättre skick och klarar av påfrestningen.

MimLan
0

#9 Utan tvekan kosten. Första sommaren för mig som jag inte fått soleksem eller bränt mig, något jag alltid gjorde av bara lite sol. Det här året har jag till och med gått i solen mitt på dagen och gillat det.

Kvinnlig40talist
0

Jag är en blek typ, brukar bli bränd och röd om jag solar, men i år med ett års LCHF-kost har jag faktiskt blivit brun, trots att jag inte suttit i solen nämnvärt mycket.

Helt klart tål jag solen mycket bättre nu. Jag har ingen annan förklaring till det än bättre fet kost.

jezzi
0

Första sommaren utan att bränna mig=). Annars brukar jag se ut ungefär som en räka, men efter att ha börjat med LCHF ( i mars) så blev jag till och med brun i år. Wii!

Melindrea
0

Andra sommaren där jag inte har bränt mig. Första sommaren var för några år sedan, när jag drack noni juice, och nu den här sommaren. Detta trots en heltur på havet. =)

egalia
0

Har inte tänkt på detta eftersom jag inte är mkt för att sola, men ska kolla in om jag märker nån förändring nu när vi ska till Spanien om några veckor. Intressant tanke! *L*

parsley
0

Jag har inte märkt någon skillnad på hur lång tid det tar att bränna sig. Iofs har jag inte flagat något i år. Om det beror på kosten eller att jag haft vett att avbryta solningen i tid låter jag vara osagt.