Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3335 ggr
JohannaWW
0

Frukost-förslag??

Har kört fast, behöver variation på min frukost!

Nått som inte är kokt ägg, stekt ägg eller omelett…

Tacksam för hjälp!!

[Karro]
0

JohannaWW finns så otroligt många bra tips! Använd gärna sökfunktionen….

Fetrik-Snubbe
0

Turkisk youghurt, med en skvätt grädde om så önskas. Gårdagens middags rester.

Finns väl inget som hindrar en sjysst sallad, typ tonfisk exempelvis. Lägg på extra fett bara.

Zepp
0

Rester från gårdagens middag!

Stekt färskt fläsk är en stående rätt på mitt frukostbord!

Falukorv med bacon o ägg!

Fakirbiffar!

köttbullar.

Man behöver inte äta speciell frukostmat, du kan lika gärna börja dagen med huvudmålet och sluta det med youghurt på kvällen bara det passar in i din vardag!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

matildaas
0

turkisk yoghurt och hemmagjort müsli på rostadenötter&frön och bär :D!

Elka
0

Håller med Zepp:

Rester från gårdagens middag!

Jag lägger undan lite direkt i en låda som jag tar med till jobbet. Visst en del kanske tittar konstigt då man äter biff med beasås till frukost, men det får man strunta i!

Miyu
0

#4 tror det inte är nån höjdare att vänja sig vid att käka nötter och bär varje dag till frukost..

Maia
0

#4 Nej, kanske inte. Men om man tar 1 msk av en sådan här blandning med nötter och frön rostade i olja och lika mycket linfrön, så kan det vara ett alternativ för den som inte är äter fakir. Särskilt om man blandar den turkiska yoghurten med keso och grädde och bara tar totalt cirka 1,5 dl av yoghurt/keso/grädde-blandningen. Och då några få hallon.

Jag håller med om att man ska vara försiktig med nötter varje dag. Särskilt om man äter dem som snacks. Men den här blandningen och att man använder msk-mått kan fungera. Om man inte vräker i sig den som mellanmål och kvällsmums också förstås. Men det gäller ju för en del andra matvaror också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

frejahelena
0

Maia, din nöt och frö blandning är supergod! Testade idag! Jag hade i kokosfett i min blandning istället för jordnötsoljan och det blev jättegott!

Vill gärna läsa mer frukostförslag. Kanske är äggmjölken som drink en bra start på dagen också?

kajsa56
0

1 dl keso blandat med en burk makrill o lite majonnäs o dill! de är gott så här på sommaren! o mätt blir man! kaffe eller te till…

Aniara4
0

Min frukost är inte helt perfekt, men den funkar bra för mig som har svårt att äta på morgonen:

1 dl vispgrädde, 1-2 dl turkisk yoghurt, en näve halvtinade hallon, och en matsked rent vassleprotein utan smak - och så ner med elvispen! Jädrans vad gott det blir… och jag står mig väl förbi lunch!

magma
0

Just nu är jag inne i en period då jag dricker jag antingen äggmjölk till frukost, eller kaffe med grädde- beroende på hur hungrig jag är.

Matmamma
0

Tipsar trots allt om stekta ägg. Stek först lite färsk chilepeppar i pannan. Knäck sedan två ägg. Lägg några ostskivor ovanpå äggen. Vänta till osten smält.