Mattips cevapcici
Här kommer tips om en nötfärs produkt, inhandlad på LIDL.
Cevapcici är råa frysta nötfärsrullar "järpar" från Jugoslavien 1000 gr / påse, kostar 39,90:-
De är mycket goda och är ett bra alternativ till Mamma Scan De består av 97% nötkött (malet). Salt,kryddor (innehåller senap) Energi 239 kcal, protein 16 gr, kolhydrater 1 gr, fett 19 gr / 100 gr.
Enl. innehållsinformationen på påsen.
Hälsar Shark56
Bra tips!
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack för tipset… ska kolla nästa gång jag åker till Lidl… ibland kan det vara bra att ha lite "snabbmat" i frysen… 
"still lost in space and time"

Åh, de där är goda! Vi har köpt dem flera gånger och de är bland de godaste jag har ätit (om man inte räknar med de hemgjorda).
jag har också provat dem, helt OK när man har lite bråttom.

Tycker inte om att nötkött ska transporteras från Jugoslavien! Om det nu var så du menade och inte ett recept från Jugoslavien?
Det är ett recept från Jugoslavien. Bosniskt eller serbiskt eller vad man nu kan kalla det. Beror nog på vem man frågar. ;)
Ingen tycker väl om att mat transporteras runt med tanke på miljö, men det är svårt att undvika. Även svensk kött transporteras till Polen och paketeras där, det är inte heller så sund tycker jag.

Tackar Gud för gårdsbutiken här i närheten! Läste om fryst lax som fiskas norr över och transporteras till Thailand för paketering och sedan tillbaka till våra frysdiskar. Aldrig mer en sådan lax för mig. Fiskbilen är min vän!
Jag brukade köpa dem förr, men nu sedan jag började med den här maten så har jag inte köpt. Men nu komjag på att jag gjorde dem på santa maria mix. cevapcici alltså
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Cevapcici är gott! Hade glömt bort dem faktiskt.
Googlade och hittade recept om man vill göra själv.
Har bokmärkt receptet för jag blev himla sugen.. har inget Lidl i närheten och lagar hellre själv än köper färdiglagat.
Tack för idén! 
De där "järparna" från LIDL är en höjdare. Själv upptäckte jag dem för 2 år sedan, alltså långt innan jag började med LCHF. Men redan då förstod väl kroppen vad inte knoppen fattade, för jag brukade steka dem i drösvis med smör och hälla grädde över sen… Och så skämdes jag!!!
Jag har också sådana i frysen just nu. Finns på Netto också iaf här i Kållered. Kanon att ta till.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag gör nästan alltid sådan av min köttfärs.. fast jag kallar mina för "hundlortar", det e en speciallitet från norra Landvetter (jag bor där)! 
Pannbiffar är för stora och köttbullar e för små, såna där lortar e så bekväma att hantera i stekpanan.. man petar bara lite på dom så vänder dom själva på sig! Köttbullar blir så jobbigt att rulla en massa!
Sen kan man variera innehållet en hel del.. ibland har jag Grekisk afton och kör i finhakad Feta, vitlök och lite tomatpure.
Andra dagar blir det Mexikanskt med chilli andra dagar svenskt med lök eller Balkansk afton med Ajvar!
Jag har alltid.. nästan alltid i rätt mycket sockerfri Dijonsenap, vilket är en utsökt baskrydda i köttfärsbullar av alla de slag!
Santa Maria mixer skyr jag som pesten.. glutamat o massa andra kemikalier som min kropp alldrig haft något som helst behov av så därför har jag heller alldrig lagt några pengar på sånt junk!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.