Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3099 ggr
Silverscreen
0

Silverscreen testar :)

Har läst här ett tag och nu tagit mod till mig att testa att ändra mina matvanor. Har under den gångna veckan ätit LCHF. Mycket ost (babybell är perfekta mellanmål!) och ägg har det blivit. Testade även att göra ägg och baconmuffinen, kanongoda! :)

Det är smidigt, man håller sig mätt och så. Men jag är så otroligt trött i kroppen, matt, orkeslös och ont i huvudet. Mjölksyra av bara lite ansträngning och det blir en del i vardagen då jag just nu sommarjobbar (med att fylla på lösgodis men har inte ätit en godisbit på tre veckor! Skrattande ). Jag vet att det är övergående, men hur lång tid tar det inna kroppen märker hur den ska bära sig åt? Jag tränar ganska mycket (kickboxning, löpning, styrketräning) och vill ju kunna göra det för jag mår bra av det. Inte kul alls att jag måste stå över för att kroppen protesterar :(

Jag ser det inte som en quick-fix, även om jag planerat att gå ner ca 4-5 kilo (tävlar i Kickboxning och vill köra i en mindre viktklass, fast det får ta den tid det tar). Jag ser det som ett sätt att ändra min vardag och mitt sätt att leva. Socker- och kolhydratsberoende är inte bra. Perioder dår jag äter allt jag kommer över blandas med tider av strikt diet. Det fungear inte i längden. Jag känner också att min kropp inte mår så värst bra av kolhydrater, får hjärtklappningar och blir illamående.

Känns väldigt motiverande just nu iaf. Hoppas bara det håller i sig :)

Margareta
0

Välkommen hit!

Abstinensen från kolhydrater tar sig lite olika ut och det brukar gå över.

Numer pensionär i Nynäshamn

Zepp
0

Välkomen! Glad

Den som kan detta med kost och idrott är Frank Nilsson!

"Fördelar med fettdrift"

http://www.livlinan.eu/html/fettdrift.html

Det som händer då du ställer om till fettdrift handlar antagligen om att kroppen måste uppreglera sin produktion av Karnitin för att motsvar den ökade fettförbräningen! Håll fast vid kosten eller trappa ner för mindre besvär! Låt kolhydraterna komma från grönsaker!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Karnitin

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

estrid
0

Jag har hållt på i två veckor, tycker kroppen har känts jättetung också. Men nu tycker jag det har lättat lite, hoppas komma igång med min träning igen.

dahlith
0

själv hade jag en gräns just vid 3 veckor. Det var jättjobbigt och jag orkade knappt ens gå. Men som alla andra sagt, det är övergående. Fortsätt trots att det känns jobbigt och kämpigt just nu. Det kommer att gå över och du kommer att bli mer uthållig än vad du varit tidigare.

Lycka till och välkommen hit!

Facklan
0

Jag har inte själv hängt här så länge …

Välkommen det är så trevligt här !!

Roligt att det finns fler "grönisar "  jag har inte ens velat ha godis o det är roligt .. saknat lite grönt o frukt men jag har börjat så smått introdusera grönsaker i små mängder .. jag vet med mig att jag trycket i mig annars …

Lyckat till !

Tilda-T
0

Välkommen hit till oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Maia
0

Välkommen säger jag också! Och lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

tophondo
0

Är också i början av LCHF, började den 25/7,-08. Känner mig också trött och blir yr i princip varje dag. Kan tillägga att jag har lågt Blodtryck ca 100/55 så jag var yr även innan jag började med LCHF fast itne varje dag då.

Skulle vara skönt att komma igång med lite promenader igen, nu när vädret ska bli lite svalare i nästa vecka. Kan nog vara bara att mjukstarta med det också innan jag börjar med Friskis & Svettis igen till hösten.

Silverscreen
0

Det känns som att det går frammåt med maten. Mår inte lika illa och huvudvärken har släppt lite. Vågar dock nte börja träna ännu, får köra en vecka till med vila. Vill ju inte chocka kroppen för mycket :)

Mervi
0

Välkommen och lycka till!

Silverscreen
0

usch, usch. Flera dagar av mkt dålig mat. Inte Lchf här inte :( Känner att jag faktiskt mår mycket sämre av det. Magen är gasig och gör ont. Suget finns hela tiden och jag mår lite illa. Imorgon är en ny dag. Sedan måste jag bara minnas att jag faktiskt mår dåligt om jag äter fel saker.

Nu kör vi igång igen. Hejja hejja till mig själv! :)

Marylojs
0

Hejja hejja till dig! Jag kan lugna dig lite med att det går alldeles utmärkt att träna på den här kosten när kroppen väl vant sig. Jag har tränat thaiboxning (dock inte tävlat, så duktig är jag inte) och orkade alldeles utmärkt. Nu gör jag inte det längre pga tidsbrist, men ett gäng pass på gymet blir det i alla fall varje vecka. Det är t o m så att jag upplever att jag bygger muskler bättre och orkar mer.

molana
0

Välkommen hit!  Hoppas Du mår bättre nu efter att kroppen vant sig med fett drift.   Skrattande

Silverscreen
0

#12 Ah, kul att höra nån som kört nästan samma sak och att det har fått bra på fettdrift! :)

#13 Tackar :)

Wenn
0

Välkommen hit och lycka till !Glad