Maxintag
Jag funderar lite på om det kan vara några negativa effekter eller till och med farligt på något sätt att äta mycket kokosfett.
Jag äter fortfarande 75 g om dagen och har så gjort nu i 2,5 vecka. Det blir ca 6-7 matskedar/dag. Rekommenderad dos av tillverkarna ligger på 3-4 matskedar/dag. Just nu föredrar jag att få i mig fett via kokosfett istället för att ösa på med t.ex smör i form av kryddsmör eller ost/smörrullar. Äter heller inte mjölkprodukter just nu,
Jag har inga problem att få i mig detta. Tar hälften till frukost tillsammans med några ägg och kanske lite bacon eller skinka. Den andra hälften slinker ner på eftermiddagen. Det gör att jag håller ångan uppe under dagen. Är aldrig hungrig. Jag mår heller inte illa som vissa gör när de äter lite större dos kokosfett.
Men vad jag förstår äter de flesta här endast några teskedar. Max 3-4 matskedar är vad jag kan läsa här i inlägg.
Kan det vara farligt att äta så mycket som jag gör just nu??
Vad tror ni??Vad kan hända? Era tips eller funderingar tas tacksamt emot
.
Är ganska så säker på att det inte är farligt, många blir tydligen dåliga i magen av för mkt kokosfett, blir inte du det så är väl allt ok. Äter själv tidvis en hel del kokosfett och mår fint på det.

Kaifas, är det silverpaketet du äter då eller är det någon dyrare variant?

#2 Nej det är Cocosas utan smak. (Kokossmaken kan jag inte med …
). Men nu har jag beställt den där 5 kilos hinken från Crearome (fortfarande utan smak),
#1 Tack för input missaz!!
. Nej jag märker faktiskt ingen skillnad alls på magen med kokosfett - förutom att den har minskat i omfång då 

Tja vad jag förstår så är den enda nackdelen att en del av fettet hittar ut den naturliga vägen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp - det kan jag leva med 

Det verkar vara vissa som är överkänsliga/känsliga mot kokos…. men du verkar ju inte vara det så ät så mycket du känner för. Finns inget vetenskapligt som säger att en viss mängd skulle vara farlig på nåt sätt.

Pasi - Tack för svar
.
Det som händer är att fettet kommer ut den andra vägen… eller att du kräks. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag får diarré av kokosfett i stora mängder. Håller mig till 1-2 msk om dagen när jag kommer ihåg att ta det.