Danska fläskesvålar
Tänkte höra om detta är ett bra alternativ till chips/ostbågar? Det innehåller ju uteslutande fett och protein.

Japp, kanonbra. Använd gärna sökfunktionen ovan så kan du se många diskussioner i ämnet!
Smaska på!

Noll kolhydrater i Lykas svålar :D
Är det någon som vet om det går att köpa dessa via nätet? Jag som bor i norra delen av Sverige har endast tillgång till en sort som brukar finnas på WIllys och de är inte så goda.
Tack så mycket!!
Det är ingen som råkat på Kim's fläsksvålar norröver Skåne? Det är ett danskt märke som är vrålgott. Lykas är en fjutt i jämförelse.
Men det är lite segt att behöva njuta dem enbart vid resor ner till Danmark som ju inte sker ofta alls.

Jag hittade Kims-s äkta svålar på Netto i Mariestad!! Som i Danmarks charkuterier,,mums..
Jag malde ner ett gäng Lyka-svålar och hade i pizzabotten. Nog tyckte jag att smaken från svålarna hade markant övertag när man åt botten ihop med pålägg och allt… det gick ju att äta, men smakade lite för mycket "fläsksvål" för min del (hur nu det smakar, egentligen…). Någon skrev att de nästan inte smakar någonting, så det är väl ett tecken på att smaken är som baken - delad.
#6 Det riktigt taskiga är att i 08-området finns inga Netto alls. :-/