Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4467 ggr
Kia
0

Kräftor

Så jag är bjuden på kräftskiva……

Vet inte men antar att de köpta kräftorna i affärerna är det socker i. Vad kan man då äta? Finns det någon kräfta som man inte lagt i socker?

Margareta
0

Läs på förpackningen är mitt råd, vet faktiskt inte om det är socker, men när man kokar själv är det socker i lagen.

Numer pensionär i Nynäshamn

Kia
0

Jag ska kolla nästa gång jag är och handlar…Glad

Kia
0

Nu har jag kollat och man kokar inte kräftor i socker. Inte dom jag hittade kinesiska…..

0 kolhydrater var där i dom… Så jag kan äta kräftor:) Det äter man inte sig mätt på men jag tänkte sköta det snyggt med att äta ngt fett innan jag går på festen (som är imorgon) för då kan jag lugnt äta kräftor och hoppa över brödet som man oftast tidigare ätit sig mätt på….

Mervi
0

Det var ju skönt att det var 0 kolhydater i kräftorna. Jag visste faktiskt inte det. Jag är inte så förtjust i kräftor så jag hoppa över dem. Ha det jättebra på festen.

Katarina2
0

Åh gud så bra!! Jag ÄLSKAR kräftor!!

Man kan ju äta ost till….men så var det lilla nubben då…Fundersam.

Lycka till på kräftskivan.

Kia
0

ja men nubben kan jag iofs hoppa över då detta aldrig varit något jag egentligen tyckt om.. bara druckit för drickandets skull… Så den får vara för min del…..:)

Men förstår det kan vara ett dilema för andra som uppskattar lilla nubben *L*

ovkyhn
0

Åt kräftor i går ,ja doppade dom i majonäs och åt ost till det var jätte gott o mätt blev ja oxå .

Kia
0

Åhhh så gott det var med kräftor:) 

Hade laddat upp med lite fett innan så jag inte skulle bli sugen på allt bröd som cirkulerade men det gick riktigt bra…..

Drack faktiskt ett glas vin med *L*…….. Kändes som det var okej att göra

ingela101
0

blev så inspirerad av allt prat om kräftor igår att jag köpte ett paket för mig o dottern att festa på alldeles själva i veckan! vilken toppenidé att äta dem m majonäs o ost. då kan man ju unna sig ett glas vin el två till kanske…!

Undin
0

I min bok står det att kräftor innehåller 1,2 % kolhydrater, vilket stämmer?

Katarina2
0

Vi ska fiska egna kräftor den 12/8….ser redan fram emot det.

Då blir det fest med kräftor,ost,majonnäs och kanske en liten nubbe..:)

Kia
0

Undin… På förpackningen jag åt stod det 0 kolhydrater… Kanske olika från kräfta till kräfta ……

Men 1,2 procent är i vilket fall så lite så det kan jag tillåta mig och så länge där inte var socker i så funkade det:)

Kanske är där kolhydrater i jag vet faktiskt inte……. Förpackningar har ju lurat en förr om man säger så …..

copia
0

Åh, så sugen man blir på kräftor!!!! Jag ska äta på lörda och då ska jag göra en hemgjord skål aioli till, så jag kan avstå från vitlöksbrödet. Lite brie, och så friterade fläsksvälar som snacks frammåt natten när allsången sätter igång..Härliga tider ,strålande tider!!

Margareta
0

Kräftskivor är BRA LC-fester, inte svårt alls och det ser inte ens konstigt ut i andras ögon!!!

Katarina2
0

Så idag….nu är det den 12/8…kräftfiske i kväll!!!

Vi ska grilla korv(från Lidl) och äta räksallad till(bara 1g kolisar/100g)….Whiskey och lite cashewnötter framför brasan när natten faller på……Mys på högsta nivå.

I morgon blir det kräftor,majonnäs och en nubbe…

Ha det bra alla där ute!

Katarina2
0

Nu är vi hemma…..har vitjat burarna en gång…25 kräftor….inte så illa…i morgon kl.06:00 tar vi upp burarna…hoppas på det dubbla då…

God natt med er alla…..nu är det läggdags!

Katarina2
0

Nu är burarna uppe…..slutresultat: 57 kräftor på 20 burar…inte illa.

Kokta och färdiga ligger dom nu i kylen för kallna till kvällen…Räcka ut tungan.

Margareta
0

Oj så gott det låter!

Caena
0

vilket bra tips med aioli till kräftorna! 
i år blir det kräftfiske för mig, första ggn!.. ska åka med "svärfar" och pojkvännens bror+ flickvän.. ska bli jättekul!.. 
funderat lite vad man kan göra med kräftor .. 
Airams tips om avokado + purjolökstrimlor + CF och majonäs + chilipulver, salt och vitpeppar+ lite tomatpure.. 

låter underbart gott!

maggiL
0

Vi åt kräftor i går kväll och jag gjorde en provensalsk aioli som jag hittade i en av mina receptböcker. Det var 6 klyftor vitlök, 1/2 tsk havssalt, 1 ägg+ 2äggulor som jag körde i matberedaren, tillsatte 2,5 dl olivolja långsamt och 1-2 msk pressad citron som smaksättare. körde till det blev tjockt. Familjen gav den högt betyg. Jag åt aioli och ost till kräftorna, de andra även bröd. Vitt vin var gott till. Det var gott, jag njöt, det var min födelsedags middag.

Caena
0

maggiL-

grattis i efterskott!
låter som en helt passande födelsedags middag..

ska definitivt göra en aioli till mina kräftor om 2 veckor.. hehe..

johnnybg
0

#10, 1,2% kolhydrater, det kanske är kräftans eget glykogenförråd Glad

johnnybg
0

dubbelpost

Katarina2
0

I dag är det dags igen!…Kräftfiske med sedvanlig korvgrillning, och i morgon hoppas jag på många kräftstjärtar med majonnäs.

Katarina2
0

Nu är kräftorna upptagna och kokade. 97 st blev…Helt okej tycker jag.

I kväll blir det kräftor, citronmajonnäs och ost…vitt vin el. nubbe…har inte bestämt ännu.

Ha en bra helg!

Margareta
0

Vi hade aioli och guacamole till våra kräftor iår och det var poppis både bland LCHF:are och andra.

Skogstrollet-igen
0

Jag äter havskräftor då och då… Har aldrig känt något sug efter (och jag är ganska känslig). Häromdagen såg jag på tv4 att "man kan inte äta kräftor utan bröd och brännvin". Konstigt, men det har jag gjort ofta… Sist hade jag stavar av västerbottenost som tilltugg. Blev proppmätt!