Fika - inte bra!
Idag bjöd jag på LCHF-fika här på jobbet, det var en chokladkaka med pecanfyllning som jag har hittat på nätet någonstans.
Den blev mycket uppskattad! Vad jag märker nu som jag inte märkt de andra dagarna då jag bara druckit en mugg kaffe med vispgrädde i att jag blev hungrig före lunch och det har inte hänt.
Så det lär intebli någon mer fredagsfika för mig i fortsättningen!
Nej, det är allt en del kolhydrater i det där kaffebrödet, även om det är bättre än annat. Dessutom sätter kaka till fredagsfikat igång saker i en. Det är samma sak för mig om jag bjuder på LCHF-kaka hemma. Svårt att inte gå tillbaka i gamla ätmönster. Kroppen minns liksom hur det var på den tiden det begav sig.
Jag har inga problem att ta några nötter och en bit camembert när det är fika, om jag behöver ett mellanmål. Annars kör jag flytande, som du. Fast ofta rött te eller kaffe utan tillägg.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Det är ju så cool't !!
jag bjuder på mina bullar jag bakat till make o barn o är inte alls sugen på att äta det själv ! det är otroligt att jag inte känner sug efter jag vet hur det smakar o gillar inte det igentligen(som barn var jag inte alls bra på socker o bröd) jag njuter av doften för det luktar gott.
Att inte känna för fika är inget jag visst fanns *ler .. men nu är det ju upprktigt så !!! cool't tycker jag !