Mår dåligt =(
I dag var min fjärde dag och jag mådde inte bra.
Bara tanken på smör ,grädde eller kött fick det att vända sig i magen, klarar inte av allt detta fett =(
Nu längtar jag efter frukt och massor av grönsaker, är detta naturligt ???
Fortsätter det så här får jag avbryta, är redan så trött på fett så jag har kväljningar bara jag tänker på det.

OBS !!! Vill tillägga att jag inte är sjuk eller har magsjuka eller något sådant.
Ja det är vanligt. Det är nog en av de vanligaste övergångsbesvären.. Det kommer gå över.
Medans du anpassar dig och mår som du gör så minska på fettet om det är det som känns jobbigt. Var noga med att få i dig de proteiner du behöver. Ät grönsaker som växer ovan jord, med olivolja och vinäger på tex.. eller lite smält smör på de kokta.. Men bara så att du klarar att äta det. Försök att hålla nere kolhydratvärdet på det du äter, även om du äter mer av det. (ingen ide att börja äta ris tex. utan grönsaker)
Går det att äta ost, oliver? Smyg in sånt.. avokado kanske?
Håll ut det kommer att ge med sig
*kram*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Mizzi, va tråkigt at du fick detta, jag har haft tur och undvikit detta. Jag tycker medan du kjänner som nu, ät presis det du vill av low-carb mat (utan kolisar, fett eller inte) utan att tänka på att få i sig nog med fett just dessa dagar. Det kommer gå över om inte många dagar, tills det tycker jag du äter det du kjänner för och struntar i att hålla fettmängden uppe. Får du ned yoghurt? Gräddfil eller creme fraiche? I så fall smyg ned lite skedar med detta med maten o dyl. :)
Håll ut! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Håller med Rita… dra ner på fettet och ät mat som är naturligt fet istället. Lax, makrill, fläskkarré…
Numer pensionär i Nynäshamn
Det är så för vissa. Dels reagerar du nog på kolhydratabstinens, för kroppen är van vid sin drog och vill ha den tillbaka.
Om du mår illa av för mycket fett så ta det försiktigt med det några dar, ta det gradvis. Men har du tagit bort kolhydraterna så tycker jag du ska hålla på det, för du har redan kommit in i en avgiftningsfas och det är synd att förstöra den.
Så gör som dom andra har skrivit, lowcarb-mat men inte lägga till så mycket fett så att du mår illa. :)

Ok tack för råden

Får nog köpa hem lite hallon o björnbär det kanske dämpar suget efter frukt
Det gjör det helt säkert :) Lycka till!
Nåt som jag gjorde när "tung mat" sto för mig som omöiligt:
Dampat broccoli och blomkål med riven ost över och serverat med en rejäl klick creme fraiche :) Det tycker iaf jag är gott!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Mizzi, ibland resonerar jag också så med mig själv. Ska man verkligen tvinga i sig saker man inte gillar och försaka sådant man tycker är gott? Om min kropp skriker efter frukt men aptiten säger nej när jag plockar fram fett, då lyssnar jag väl inte till min kropp?

Gunilla
Så tänkte jag också ända till jag tänkte på då jag var rökare och kroppen skrek efter en cigg. Hmmm vem hade rätt då? Jag eller kroppen? Det är nopg som någon skrev ovan här att det är abstinens efter drogen kolhydrat.
Mizzi Jag har också svårt för fett i för stora mängder eftersom jag blir äcklad fort. Jag gör som Margareta skrev. Äter mat med mycket fett i naturligt och broccoli med ost eller nåt. Nåt man också kan tänka på är att man inte behöver den stora mängd mat som man ätit tidigare när den innehöll kolhydrater i drivor för man blir så fort mätt. Lycka till!

Idag stötte jag på min första "sjuka" sen jag började.
Sitter på jobbet nu och känns som jag har feber och vill helst ligga i sängen och vrida och vända mig och äta kokt potatis ^^
Det är kallt på kontoret men jag sitter i t-shirt och känner mig krasslig. Har kollat feber och har inte det iaf ^^
Det är alltså nu man behöver motivationen!! Vi har massor med gratis frukt i alla form, en delux kaffemaskin och massa läsk.
Trodde ALDRIG att jag skulle bli så påverkad, men glad att min kropp reagerar. Får leka narkoman på klinik idag och kämpa på!
Har dessutom gått ner ifrån 56, 5 till 55 kilo sen starten förra veckan trots att jag fuskade lör,sön,mån,tis!