Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1547 ggr
Veggo
0

Tuggummi

Hmm vet inte om detta är en konstig fråga men :)

jag brukar alltid äta sockerfria tuggumin som tex Extra. Kollade lite slött på näringsvärdet på baksidan och insåg att det var 86g/100g som var kolhydrater.

Nu är visseligen tuggummina små, man sväljer dem inte och det är väl inte 100g i en påse, men bör man lägga ner tuggandet? Är flortabletter är bättre alternativ om man vill känna sig fräsh?

raphanus
0

Tugga på kummin eller myntablad istället.

Denna kommentar har tagits bort.
Inke
0

Jag tycker man blir hungrig av tuggummi.

Hellis
0

Vad som helst än bättre än Extra, eftersom det innehåller aspartam, som visat sig ge cancer på möss.

Veggo
0

För mig mättar tuggumi, alltså perfekt om man är sen till jobbet och inte hinner äta frukost, tar jag ett tuggumi så försvinner den akuta attackhungern och jag kan stoppa i mig mat på jobbet. Samma sak när jag är på stan och ska handla och istället för att köpa nått onyttigt så kan jag hålla mig tills jag kommer hem och lagar mat istället.

Men det är alltså ingen annan som äter tuggummi här och som har tips på ett bra sådant?

Eftersom jag nu äter så mycket ost osv vore det nice med nån fräschare smak i minnen och mynta i väskan känns inte som ett alternativ.