Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 905 ggr
gejsa
0

Är ny här!

Hej på er!

Läser hur bra ni mår allihop. Undrar vad man ska äta för att må så bra? Har försökt att lista ut vad men det är ju så mycket att läsa.

Tar ni bort potatis, ris och spagetti och äter allt annat eller?

Vill gärna pröva detta.

Har bantat med viktväktarna för ca 18 år sedan. Gick då ner i vikt. Men ville inte fortsätta att väga all mat osv.

Har bantat med Cambridgekuren (pulver). Gick då ner 17 kg på några månader. Håller nu sakta men säkert att gå upp igen. Skulle vilja gå ner ca 5-7 kg igen.

Hjälp ni mig?

Hoppas att jag lägger denna tråd på rätt ställe nu?!

Tack på förhand!

Amiechan
0

Har du läst de länkar du blev tipsad om i din förra tråd? Det tycker jag absolut att du ska göra! Det är alldeles för mycket information att skriva ihop såhär :) 

Om jag säger så här så borde ditt första mål vara att stanna i vikt. Lågkalori-bantningskurer gör att kroppen vill gå upp i vikt efter avslutad kur. Om du kan bromsa den utvecklingen har du vunnit mycket. Det är inte säkert att du rasar massa i vikt direkt när du börjar äta lågkolhydratkost (en del gör inte det) eftersom du har bantat ed lågkalorikost tidigare. Det verkar som om f.d. viktväktare har mycket skador i kroppen som behöver repreras innan kroppen går med på att släppa "reservlagret" av fett.

När du har läst länkarna (eller åtminstone "Mamma äter inget vitt") svarar vi gärna lite mer specifikt.

Men nej - jag äter ingen pasta, potatis eller mjölmat. Energin som jag missar där äter jag som fett istället. Det håller mig mättare mycket längre. Jag brukar äta en sallad till när jag vill glädja mitt öga med en fin tallrik ;-)

gejsa
0

Fanns min förra tråd??? Jag hittade den inte nämligen. Skrev den i går kväll när det var trassel här på iFokus. Finns inte ens med i min egna hemsida om sidor som jag har skrivit i. Mycket lustigt. Ska läsa den så får vi se eftersom du har länkat den till mig.

Tack!

Gittan-Xyz
0

Men slutar man med denna metod eller gör en paus, t ex p g a semester, går man upp i vikt precis som med alla andra metoder!

Amiechan
0

Jadå, den finns :) Du kanske inte bläddrade tillbaka tillräckligt långt?

Amiechan
0

#3: Tja, det är väl därför vi inte gillar ordet "banta" eller "diet" utan vill se det som en livsstil!

gejsa
0

Ja, jag har läst den nu. Trodde inte att den var så långt neråt.

Amiechan
0

Gött! Det kan vara knepigt att hitta på nya forum, men man brukar bli hemtam rätt snart :)

gejsa
0

Ja, jag håller mest till på ridsport och ibland på hundforumet också.