Annabbk:s tråd
Nu är jag lite ynklig. Alltså egentligen har jag inget att klaga på. Jag har bara hållt på några veckor, fuskat lite (fast inte så mycket) Kanske 4 dagar av de ca 30 jag hållt på. Annara ligger jag under 20 gr kolhydrater och petar i mig ordenlligt med fett.
Eftersom jag är nybörjare och tänkte börja lungt känns det helt ok.
Jag mår bra får jag säga. Men jag går inte ner - snarast upp lite grann och midjemåttet håller sig som förut, kanske någon cm ökning
jag är ganska fysiskt aktiv, behöver det för att inte känna mig degig. Mest varje dag kommer jag iväg med hunden på en dryg två tmmars promenad så här på semestern. Annars blir det nog lika länge, men utspritt på flera istället
Jag vet att det kan ta ett bra tag innan det börjar röra på sig. Och jag är ju rimligen i början av klimakteriet (47). Men nog trodde jag att den åtminstone skulle göra sig av med en dos vätska, i pur förvåning. Inte tycker jag att jag är stressad heller. Har ett par år av riktigt hård påfrestning bakom mig (både på jobbet och i privatlivet) men de senaste åren har varit lugna och jag tycker jag har fått återhämta mig.
Jag behöver nog lite kloka ord och tips tror jag
Hej Annabbk! Du ska genast få uppmuntrande ord och tillrop och klokheter. Men, kan du berätta lite mer om dig själv först så blir det lättare. Berätta hur lång du är och ungefär hur mycket du väger och hur mycket du vill gå ner. Du kan säga vilken bmi du har eller vill ha om du hellre vill det. Berätta gärna också vilken bantningshistoria du har och hur en vanlig matdag ser ut för dig. Jag är jämnårig med dig (ett par veckor till, haha!) och blir genast nyfiken. Hej så länge! /Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
170 och väger nu runt 78. Vill nog gå ner 10 kg. Eller snarare 10 cm i midjan. Dessutom irriterad på att min redan hyfsat stora byst blir större och större. Och Ja jag är otacksam nog att inte vara bekväm med det