Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3470 ggr
MeMyselfandI
0

Färdig beasås

Var lite lat häromdagen och köpte Lohmanders bearnaisesås.
Innehållsdeklaration: Ägg, rapsolja, smörarom (essens, ej smör!), emulgering E322, karoten E160a, citronsyra E472, ättika, vinäger, salt, ansjovis , tamarinder, kryddor.

Men ingen näringsvärde(!) - NOPE jag brukar vanligtvis inte köpa produkter utan näringsvärdedeklaration, då jag "kräver" det. Tycker det är en självklarhet att skriva ut (…men vad sjutton även solen har fläckar…Flört )

Men hur som helst så mailade jag Lohmanders för att fråga om kolhydratsinnehåll (vi tyckte såsen var god  och kunde kanske köpa den någon mer gång) 

Såsen innehåller 63,3 g/100g
vegetabiliskt fett/rapsolja/
och 18,1 g/100g kolhydrater

Alltså 18,1 g kolhydrater per 100g! Nepp det blir inte såsen något mer.

(jag fick också till svar att de skulle börja skriva utförligar innehållsförteckning på hemsidan sin) 

Och vad är tamarinder - jo tamarinder är torkat fruktkött av ett tropiskt träd, har jag precis googlat fram…

Margareta
0

Trist, det hade ju inte varit fel.

Men nästa gång solen har fläckar och Du vill ha en färdig sås kan Du titta på Delikatessfabrikens…

http://www.vidsel.nu/Delikatessfabriken.htm

Numer pensionär i Nynäshamn

MeMyselfandI
0

Tackar för tipset! Känner inte igen märket, men jag ska hålla korpgluggarna öppna.

Måste bara berätta… samma dag då jag handlade beasåsen - det var nog en väldigt "osorterad" dag… Då köpte jag 2 konservburkar med hummerkött på COOP - flashig liten skylt ropade åt mig att köpa två burkar för det exceptionellt billiga priset av 25krRäcka ut tungan… När jag kollade kvittot på hemvägen var det 10 öre i rabatt vid köp av två burkar. 10 öre! Hade jag ju sett om jag tittat på styckeprisetGenerad… Kände mig totallurad av COOP. Och detta är inte första gången jag gör en sån här dumhet - men jag har inte alltid hjärnan med mig…

Margareta
0

Delikatessfabrikens varor sprids alltmer över landet. ICA mfl har dem.

copia
0

men vad är detta!! Jag som läste så noga på burken , och var sååå nöjd!!  kan en produkt ,så långt ner i skalan göra så mycke?? Jag häpnar ,men böjjer mej..Nu blir det till att köpa en ny burk, jag som har ätit halva redan..men å andra sidan äter jag i princip inga kolisar alls för övrigt, just nu så..men ändå!!!!!

ps. jag mejlade dom för en kvart sen, jag oxå, innan jag läste det här! *S*

d.s

copia
0

Hej igen, ursäkta felskrivningen : rätta uppgifter är fett
>77,5g/100g, protein 3,6g/100g
>och 2,4g/100 kolhydrater. Har fått fel info från fabriken.
>Hälsningar
>Lohmanders

Det här svaret fick jag ,när jag besviket undrade hur i herrans namn det kan bli så mycke kolisar i, gick över min tankeförmåga!!!

Då är den ju okej!! Och såå god!!

Vilka snabba svar förresten!!Två på en halvtimme

ulrika_m
0

Oj, här hann jag bli alldeles kallsvettig innan jag kom till slutet av tråden och blev lugnad av det nya beskedet om 2,4 g KH … vi ÄLSKAR deras beasås och den står ofta på bordet när kött serveras till middag. Så skönt att vi kan fortsätta äta den! Glad

Margareta
0

Snabba som blixten…

copia
0

ja,det är samma här! jag äter fläsklägg, doppad i beasås tll luch idag, känn på den!!

Ixatrixa
0

Rydbergs färdiga har bra värden har jag för mig…måste kolla innan jag säger för mycket

Ixatrixa
0

2,0 var det i den.

copia
0

Perfekt, den är oxå god!!Syrran hade med den i lördags när vi grillade!!

Diana61
0

Tackar! Jag tror vår lilla Tempo butik har dom. Skall kolla nästa gång jag är inne.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4