Sockerkakssmet - isch!!
Bakade nyss en sockerkaka, eftersom vi skall ha gäster i dag, och det bästa med att baka brukar ju vara att få slicka upp det sista av smeten. Hade inga planer på att göra det i dag, men kunde inte motstå att bara smaka lite, lite grann.
Det var INTE gott!! Blä alltså. Det smakade bara sött och mjöl, och den smaken satt kvar en lång stund efteråt. Jag är ingen veteran när det gäller LCHF, är inne på tredje veckan bara, men tydligen vänjer man sig av med det söta och mjöliga väldigt snabbt! Ser fram emot fika med en skinkrulle eller lite turkisk yoghurt i stället! 
Det var längesedan jag hade reflexen att stoppa fingret i munnen i det läget, men håller med dig. Uäck!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Vi provade ett nytt röd vin härom dan, och det smakade russin !!
Enligt min man(ej LCHF) var det ett vanligt ej specielt sött vin. Jag är inne på min tredje vecka och smaken är tydligen förändrad. Men att en vanlig Rioja = godis är helt ok 
#2 Snart smakar vatten sött…

Ska man tycka det är bra eller dåligt tro..? Det är ju skönt att upptäcka att alla "frestelser" inte smakar gott längre. Så blir de mindre frestande förstås. Men det är ju lite opraktiskt också när man av någon anledning är "snäll" och smakar någon sötsak någonstans och tycker tungan fräts bort av sötman.
Jag åt pizza igår på lunchen (och försökte förtränga att det förmodligen är presskinka och lookalike-ost). Brukar be om extra pålägg, lämna botten och skylla på gluten om någon undrar. Men tänkte att jag skulle smaka en aning på det jag gillade bäst förut - hörnet på calzonen. Det smakade bara otrevligt.
Nåja, det är osten som är godast ändå.
Jag smakade på en bit inlagd sill i julas, i någon vit sås. Julbord på restaurang. Det smakade närmast risalamalta med ättika.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet