Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2945 ggr
kalindas
0

Trött på morgonen...

Är inne på mitt tredje försök med att minska mängden kolhydrater. Det går väl ok, men jag har ett stort problem…
Är så otroligt trött på morgonen.
Detta är inte bra, då jag arbetar med stora djur och måste vara alert och vaken…
Det är ingen "normal" morgontrötthet utan det känns som kroppen går i slowmotion och hjärnan är helt blockerad.
Tvingar mig att lägga mig 22 på kvällen, trots jag är pigg. Bara för att inte vara trött, men det hjälper inte…Rynkar på näsan
Är normalt väldigt morgonpigg och mår väldigt dåligt av detta. Det gör även att sugen efter nåt "upppiggande" ökar.
Hur vänder jag detta?
Måste även hitta någon frukost jag kan äta, då jag mår dåligt av att tvinga i mig ägg.

/Elisa

ebet
0

Är inte det en övergångsproblem bara? För mig tog det två veckor innan jag kände mig sådär himla trött. Men det är i så fall bara att stå ut, det går över och det blir det värt.

Denna kommentar har tagits bort.
Inkanyezi
0

Jag vet inte om du minskade mängden mat när du minskade kolhydraterna. Jag har absolut inte samma problem efter omläggningen, jag är rejält morgonpigg och behöver inte sova lika länge som förr.

Jag misstänker att du kanske får för lite näring totalt, så att du går på sparlåga. Om du slurpar i dig lite vispgrädde utöver det du käkar nu, kanske det går över. Nu när det finns så mycket goda bär, häll på ordentligt med grädde och se om det vänder.

MimLan
0

Du skriver inget om hur länge du försökte de andra gångerna, eller hur du äter. Den bakgrundsinfon är nödvändig om du skal kunna få lite tips.

basta-ya
0

Jag är nu inne i min tredje vecka och är som vanligt igen, till och med lite piggare och gladare, men det var lite tugnt de 2 första veckorna.

Så försök håll ut det blir helt klart bättre, men skriv vad du äter så de mer erfarna kan tipsa dej om det är något som saknas eller så..

Lycka till!

kalindas
0

Jag har fixat som längst en vecka. Kruxet är om jag inte tar tag i det så blir det snarare värre än bättre. Då jag går upp i vikt av allt fett jag proppat i mig. Så jag måste ju lära mig att hålla ut.
Kruxet är att jag har strukturproblem och ibland glömmer bort att äta…
Sen är jag värdelös på att laga mat. Hade jag haft familj hade det nog varit lättare då man är flera som äter ihop.

Så finns det någon i Halland, som vill/orkar börja äta detta ihop. Så hör av er!

/Elisa

jenso
0

Det går ju också att långsamt minska mängden kolhydrater i maten så slipper du övergångsproblemen (eller de minskar i alla fall).

Maia
0

#6 Har du en egen tråd som du skriver i? Om du har en egen tråd under Medlemmar kan du använda den som en slags "redovisningsskyldighet" Flört. Skriv t.ex. in varje dag vad du äter och få kommentarer från andra så får du några som kommer på dig om du inte äter ordentligt. Och du får hjälp med frågor och sånt. Vad sägs? Om du vill ha den här tråden som din egen så kan jag flytta den till gruppen medlemmar och lägga ditt namn i rubriken?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

kalindas
0

Har testat med egna trådar innan och det har inte gått så bra. Detta pga av att jag inte gör som jag får råd om och glömmer bort tråden..Obestämd
Så jag väntar lite med det. Men tack för erbjudandet..Glad

/Elisa

Hellis
0

Kanske det helt enkelt kan bero på att det ær så j***a varmt på nætterna nu, och att du sover dåligt? Det behøver ju inte bero på maten…

Jennix
0

Det låter som omställningsproblem. De flesta upplever tvärtom att dom blir piggare efter ett tag.

Kroppen vill känna sig trygg, den behöver MAT för att inte ställa in sig på svält. När jag känt mig trött och frusen så har jag ätit extra fett, vilket har hjälpt mig - jag har fått världens energikickar av kokosfett! Dessutom D-vitamin har varit bra också.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Wildrat
0

Sköldkörtelproblem kan ge de besvären (jag har det just nu…Obestämd)