I vecka , nu gikt, sluta?
1 vecka, nu Gikt, sluta?
Har nu bara ätit LCHF i en vecka, och det går jättebra.
Kolhydrater mellen 10-20gr om dan, jag har lagt in i min dagbok vad jag ätit de sista dagarna.
Problemet är att min högra stortå värker ordentligt, jag har tidigare känt av detta men bara mycket lite.
Har under de sista dagarna läst trådar om Gikt, och de verkar inte finnas mycket att göra.
Så nu sitter jag här med min värkande tå och undrar omjag ska hoppa av, kan ni råda mej?
Vad tråkigt att du fått gikt! men klart finns det saker du kan göra!
Testa t.ex. att skippa rött kött, fokusera på fisk och fågel. Även alkohol bidrar till att ställa till det. Googlade lite snabbt och såg en artikel som påtalade att fruktos hade sin del i det hela.

Jag skulle inte råda att hoppa av. Ta Ipren mot värken tills den förhoppningsvis går över. Visst, kanske är det lika bra att minska köttintaget lite tills det gått över också.
Att sluta äta fett och börja äta mer socker igen finns det däremot inget som säger att det skulle hjälpa.
Så ägg är inte boven?
#1 Fisk tycker jag inte så mycket om, kycklings bröst går bra, vad mer kan jag äta som innehåller protein?
#2 du tror alltså att det kan vara övergående?
Jag brukar nu äta en äggröra med lite kokos som frukost, det är jättegott, det är väl ok?
ja ber om ursäkt ja visste inte vad gikt var
tack 
Har nu ätit min goda äggröra med kokos till frukost, så jag kämpar väl på lite till med min tå. Fick precis kramp i armen, ska åka och köpa lite magnesium. Har någon här kommit över gikt problem så ge mej gärna råd och hopp.
hade också en massa symtom när jag började. Jag var orolig över den nya kosten, allt var så tvärtom mot vad jag hade lärt mig sedan tidigare. Men snabbt kom fördelarna och de olika symtomen försvann. För mig ställde oron till problem, tror jag
#8 Qualitas låter spanskt …
Fick du också värk i lederna? Ändrade du något i kosten då?
Jag tänker äta mer kyckling i stället för nöt/gris kött.
Gikt verkar så skrämmande, en bekant får så ont att han inte kan stödja på foten i flera dagar när attacken kommer, och till och med tyngden av täcket gör ont, hu.
Har inte oroat mej förut, men tån skrämmer mej lite.
En sol-hälsning
Min tå gör mycket mindre ont nu, hoppas att den inte börjar inatt igen. Har någon egna erfarenheter av gikt så här gärna av er, vad undviker ni, kommer det i perioder, eller försvinner den helt? Jag Ser ingen direkt svullnad, kanske lite, svullnar de alltid vid Gikt?
Badade i havet i förmiddags och efter det kändes tån bättre, vet inte om det har med det att göra. Men de får bli havet imorgon igen.
Vill bara avsluta denna tråd med att tala om att nu är jag inne i vecka tre och värken är borta, allt bara bra! Drog ner lite på griskött men vet inte om det var orsaken.

Griskött är det man brukar rekommendera att undvika vid gikt. Kul att du mår bättre.
Så skönt det måste vara att slippa det onda. Lycka till i fortsättningen.