Mellanmål??
Jag blir inte så ofta hungrig mellan målen.
När jag väl blir det vill jag ha nått snabbt som mättar, som dåtidens smörgås med ost och gurka tex.
Det här med ihoprullade ostskivor har jag provat men det mättar inte, jag slutar eftersom jag hinner bli trött på att karva ost innan jag blir mätt. Oliver och fetaost är samma sak. Efter 5-6 oliver är jag inte mätt men nästan äcklad.
Jag har nu ätit detta i 1,5 vecka och är nästan trött på utbudet.
Saknar substitut för macka och en tallrik pasta tex.
Behöver tips!!!

Tillslut blir man mätt av mycket mindre mat. Numera räcker det att ta en kopp kaffe med grädde i för att jag ska bli nöjd.
Te med kokkosfett ska också vara bra även om jag själv aldrig provat det.
några kokta ägg med smör till mellamål fungerar också bra.
#0, Dom flesta som äter LCHF äter inte mellanål. Det är en av fördelarna med kosten att man inte behöver springa och småäta hela tiden, energinivåerna hålls uppe i kroppen ändå, eftersom fett ger energi länge.
Strunta i mellanmålen och gör något roligare med den tiden och pengarna man sparar in på att inte köpa massa sådant istället. 
Blir du hungrig mellan målen så betyder det att du åt för lite mat vid det tidigare målet. Det kan också betyda att du hade för låg fetthalt.
Vill du ha inspiration för varierade recept i övrigt så kolla på Airams Matblogg.
jag känner inga behov längre att ta mellanmål som jag gjorde innan, har nästan glömt det 
Ibland är man nog törstig när man känner sig sugen. Så här i värmen kan ett glas yoghurtvatten vara bra, eftersom det också innehåller salt
Länk här: Ayran
Är man lite mera sugen på nåt åt läskhållet kan hallonvatten vara värt att prova
Sen kan väl behovet av mellanmål vara en van, trevligt att knapra på nåt för sällskaps skull när man fikar tillsammans osv
Själv tänker jag inte "gå till rätta med mig själv" på den punkten än i alla fall, utan tar mig ett kvarts nötbröd med smör, eller en gammal vanlig macka - fast på keso/ost/äggbröd express
Hoppas nåt av detta kan funka

#0 Jag äter inte heller mellis längre - innan LCHF var jag beroende av mat var 3:e timme. Man vänjer sig med mindre mat efter ett tag = mindre volym med större energitäthet. Som Andreas0 säger - ta lite mer fett till måltiderna så står du dig.
Om jag behöver mellis (kanske åt för lite lunch t ex) så tar jag en bit salami, en finncrisp med smör, ost och majonäs eller lite makrill på. Eller en bit sill - nåt litet bara.
Utbudet är oändligt - det är bara fantasin som sätter stopp. Det finns 1000-tals goda rätter med massor med ingridienser att laga till. I kväll får jag t ex ungsbakad lax (vild) med svartpeppar, citron och smör. Till det en sallad, kanske en sås på creme fraische med rom och rödlök - ett gals vitt vin till. Om jag vill ha nåt "mosigt" till så blir det blomkålsmos (kokt blomkål mosad i grädde).
Men jag förstår vad du menar - det tar ett tag - flera månader skulle jag tro att vänja bort sig från den gamla potatis/basta/ris/brödbaserade kosten och se allt annat som går att göra sitället.
Jag äter inte mellis så ofta, men ibland så…
Det är inte lika enkelt att svänga ihop nått som tidigare… Jag har märkt att mina basvaror är ost, mejeri, oliver, ägg och smör. Varvat med lite grönsaker som broccoli och blomkål.
Hur katten lär man sig att variera??? Man vill inte behöva stå med huvudet i en kokbok så fort man ska svänga ihop med lunch???
Man måste helt enkelt lära om, det tar lite tid och jobb att leta bland recept och inköpslistor. Det är ju inte konstigt att det var lättare förr, det är ju mat du har ätit i åratal, men det blir lika lätt med LCHF mat när du kan mer, så ge inte upp.
Själv är jag bara inne på min tredje vecka, och måste planera mer än tidigare men det är ju samtidigt spännande att leta nya maträtter.
Försök ta det som en spännande utmaning, och inte som ett problem, lycka till!
Jag brukar äta några paranötter som enligt livsmedelsverket har 3,4 gram kolhydrater/100 g. 4 nötter är ca 10 gram vilket jag tycker brukar vara lagom till en mellis ihop med en kopp te med vispgrädde i.
Hej Johanna!
De gånger när jag vill känna mig som en i gänget och vara med och fika eller vill ha ett litet mellanmål så brukar jag göra de ostplättar som finns här i forumet (tror receptet är från nån av Skaldemans böcker).
2 ägg, 2 msk majonnäs, 2-3 dl riven ost.
Jag brukar variera dessa med att ha i sesamfrön, solrosfrön och lite linfrön, cayennepeppar osv… Dessa klickas ut på plåt och gräddas i ca 8 minuter i 250 grader.
Dessa plättar är jättegoda att äta med smör, ost och kanske en gurkskiva och det känns lyxigt!