Lunchkommentarer
Till min stora förvåning har de senaste dagarnas kommentarer vid lunchen på jobbet handlat om "ska du bara äta det där lilla till lunch?", snarare än fettskrämda kommentarer.
Visst är det helt otroligt vad vi har vant oss vid dessa enorma lass av ris och pasta!

Jag åt en bantarbiff med ett kokt ägg som tillbehör (istället för plugg) och till detta 1½ aromsmör till lunch. Jag kommer vara ohungrig mycket längre än de andra som åt berg av kolhydrater och framförallt kommer min hjärna fungera med blixtens hastighet hela eftermiddan. De vet inte ett smack vad de pratar om… :-)
Jag hade med mig champinjonsoppa som jag blev tipsad om här på iFokus (stekta hackade champisar, på med massor av grädde, låt koka ihop och krydda med salt och peppar.) I den varma soppan lade jag strimlad rökt lax. Mmmm … fett och gott, det står jag mig länge på. Men jag fick genast kommentaren:
"Oj då vad lite mat du har med dig, du hinner nog bli hungrig innan eftermiddagskaffet!".
"Tala för dig själv" tänkte jag när jag tittade på kollegans pastaportion. Men jag sa inget. Orkar inte frälsa just idag.
Jag har ätit fläskfärslådan + 1,5 msk potkäs till och en liten tomat.
Ingen kommenterade min mat men jag tycker själv att mina portioner minskar.
Mina portioner minskar också.
Jag åt idag en makrillburk med rätt mkt creme fraiche.
Min arbetssituation är lite stressig och jag tittar hellre in här under lunchen än jagar iväg efter mat.
Mitt nya liv med matlåda har inte börjat riktigt ännu…
Är fortfarande proppmätt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Proppmätt o pigg är man! De vet sannerligen inte vad de pratar om! Intressant att flera fått kommentar om storleken samt att folks portioner minskar. Jag orkar dock inte heller "frälsa" alla gånger.
Jag får oxå kommentarer av släkten att jag äter så oroande lite och att jag inte kan få i mej alla vitaminer. Precis som du säger AnnK så orkar man inte dag efter dag förklara för folk som dessutom inte vill lyssna. Sålänge jag inte svimmar ska dom ge fasen i min mat*S*