Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2081 ggr
MEME22
0

Fettfråga!

Vad är detta kokosfett (olja?) för något som varenda människa verkar stoppa i kaffet? Det är väl inte det vanliga silverfärgade paketet eller? Med smak? Utan?

Är det någon som (trots att man inte ska/behöver, jag vet) gett sig på att räkna kalorier? Hur många äter ni i så fall för att gå ner i vikt i rimligt tempo? Vad jag är ute efter är om det stämmer eller inte att inte har något alls med kalorierna att göra att man går ner i vikt. Alltså: om jag äter mer än jag gör av med, går jag ändå ner i vikt?

ebet
0

Min erfarenhet är att efter ett tag meddelar kroppen när den är nöjd med matmängden, och det innebär att man har ätit lagom med mat. Hur många kalorier? Det blir väldigt olika för olika människor. Det gäller derämot att äta tills man är ohungrig, och inte stoppa i sig tills magen spänner ut sig, bara av gammal vana. Ger man kroppen det den behöver då kommer den att sköta viktnedgången. Och man mår bättre och bättre

Jenny84r
0

Jojomen! En del tar det vanliga kokosfettet i silvriga paketet (jag gör det). Ger ingen smak utan ökar bara fettintaget lite enkelt när man har några teskedar kokosfett i te eller kaffe.

Man kan oxå köpa kokosfett i hälsokostaffären, hur det skiljer sig från det i mataffären är det säkert någon annan som har koll på.

piri-piri
0

Jag köper inte dem i silverfärgade paket men det finns nog de som gör det. På hälsokosten finns det ekologiskt kokosfett både med svag smak av kokos och en utan smak.

[Karro]
0

använd gärna sökfunktionen ute i vänstra spalten och skriv kokosfett, lovar du får massor av träffar!

Adur
0

Apropå kalorierna så gick jag ner i vikt trots att jag stoppade i mig väldigt mycket mat i början. Jag är relativt stillasittande och motinerar ingenting. Ändå åt jag utan problem 2500 kcal per dag när jag började med LCHF. Vikten började dock genast gå neråt.

Jag har ingen aning om jag skulle ha fortsatt minska i vikt med det energiintaget, men det spelar ingen roll längre eftersom jag håller mig mätt på 1300-1400 kcal nu.

Och jag köper för övrigt det silvriga kokosfettet. Glad

vikingmormor
0

Jag köper gärna den i silverpaket för ca 40 kr/kg, den kokar/friterar jag fisk i, supergott. Man kan förvara sin frityrolja i kylen i flera veckor. Det finns säkert flera maträtter där kokosoljan kan bli pricken över i. Till kaffe och te är det gott att ha kokosolja med smak från hälsokosten.