huvudvärk
Jag har nu börjat med LCHF i ungefär två veckor. Jag har inte börjat jättestrikt men det har blivit 2 - 3 bröd i veckan.
Nu har jag fått en jobbig huvudvärk som liksom kommer och går. Den är lite skärande/ilande.
Någon som känner igen sig? Är det vanligt med huvudvärk som "biverkning"

Välkommen hit , det är en mycket vanlig, om inte till och med den vanligaste biverkningen! Stå ut ett tag till och blir det riktigt illa så finns alvedon!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Välkommen säger jag också! Och glöm inte att du måste dricka nu när det är varmt (om det nu är det hos dig) för annars får man huvudvärk LCHF eller ej.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Det är helt vanliga omställningsbesvär. Det kan ta ett par dagar innan det går över för en del, äter du bröd så kan det hända att det drar ut på processen. Håll ut, det går över, och när det väl är borta så börjar du känna av hälsoförbättringarna man får på LCHF!
Det är en huvudvärk som skärande. Vilken typ av huvudvärk har ni andra haft?

Jag har "migrän" ibland en gång i månaden, ibland varannan, men det kanske inte räknas.. Hur som helst är det jättejobbigt, har det faktiskt idag och tror det satte igång nu för att min kropp ställer tillbaka sig till ketos efter månader av fusk.
Jag får huvudvärk av det minsta jag fuskar och då är det inte bara lätt huvudvärk utan redig en som skär och gnisslar och man vill helst bara försvinna *L*
Låt bli mackorna så försvinner huvudvärken efter några dagar och som någon skrev drick mycket vatten.

Jag var väldigt migränbenägen de första 5-6 veckorna. Ingen aning om varför, men det försvann igen. Jag hade migrän nästan en gång i veckan, mot 3 - 4 gånger per år normalt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.