Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 6160 ggr
lipofili
1

Fläsksvålar

Hej! Finns det någon som kan ge mig ett recept på hur man åstadkommer läckra kolhydratfria snacks av fläsksvålar själv. Jag har sett ett recept på nätet men hittar inte tillbaka.

Jag vore så tacksam!

Lipofil

andreas0
0

Ät dom som dom är Räcka ut tungan

Doc
0

LOL

hemul
0
  • Strimla svålarna och koka dem en halvtimme i saltat vatten.

• Toka dem på en plåt i ugnen. 3 timmar, 150 ºC.

• Fritera i ister (i nödfall olja).

• Låt rinna av på hushållspapper.

Man ska ha hög temperatur när man friterar. Mina har blivit lite halvpoppade för jag är rädd att brassa på (friterar i kastrull).

MaMaMade
0

Åh, vad synd att jag svålade av sidfläsket när vi styckade höstgrisen! Hur gör ni m allt hår? Ramlar det av vid kokningen eller?

Kia
0

här finns ett recept…

Sök på Fläsksvålar så kommer det upp en massa trådar om fläsksvålar. Tyvärr hittar jag inte det recept jag verkligen letade efter. Vet att Amiechan hade ett fantastiskt recept på det. Kanske någon som vet :)

hemul
0

Mitt fläsk är redan rakat när jag får det. Brukar man inte skålla grisen vid slakten för att kunna skrapa av borsten?

Men varför skär du bort svälen från sidfläsket? Det är ju det godaste! Räcka ut tungan

Margareta
0

Kolla bland våra Artiklar också när ni letar recept. Nästan alla recept med bilder finns där.

Numer pensionär i Nynäshamn

SannaLainen
0

Här jag bor hittar man inte ens fläsksvålar, alltså färdiga då! Det är illa!Gråter

Gooranka
0

*pik mode: ON*

Jag blev en gång lovad fläsksvålar i byte mot en grej jag gjorde …men har till dags dato inga svålar sett! ;) ;)

Så nu tror jag räntan är uppe i TVÅ påsar - mwhuahahahaha!

*pik mode: OFF*

Dora
0

Igår hämtade jag min fläsksvål från den närmaste ICA. Dem har beställt 1kg endast åt mig.

Eftersom kom jag inte ihåg recepten, då först började jag skära dem i små bitar och steka i pannan. MEN dem var svår skära.

Sedan kom jag på att man skulle koka dem. Så jag kokade en större bit, sedan när den var mjuk då skar jag dem i bitar. Det var mycket lättare.

Men jag hade fortfarande problem med att steka dem på plattan. Det luktade lite gris i köket, …. sedan tänkte jag att den behöver mer fett då la jag in kokosfett, men det tog lång tid när jag var klar.

Ena sattsen brände jag lite och den andra, tredje fastnade ihop.

Nästa gång kommer jag att göra i ugnen.

Jennix
0

Haha, du ska få MINST 2 påsar!! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Bettan248
0

Jag hittade äkta danska fläsksvålar på Coop. Är de tillåtna??

Wildrat
0

Om de är utan kolhydrater så är det bara att äta och njuta.

Kia
0

Har varit mängder med trådar ang. Fläsksvålar så jag har ingen aning om detta recept redan ligger ute, men jag blev idag bjuden av en mycket god vän på fläsksvålsbröd :)

Han bara tog och körde fläsksvålarna en sväng i en mixer så de krossades, men ej så det blev mjöl helt och hållet. Sen blandade han ner ett ägg och kryddade med bland annat oregano.

Sen bara in i ugnen och ut kom en macka liksom *ler*…

Som vi år med smör och ost på. Triggade inte igång sug på ngot sätt och var JÄTTE gott… Varmt rekommenders!