Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1239 ggr
Mymlan
0

Såser

Typ dill sås, bearneise sås, Kantarell sås.. Såna de säljer i butiken man bara tillför vatten eller mjölk alt bägge delarna.

Får man äta det emellanåt? är inte så mkt för såser men till fisk, fläskfile o korv kan jag ha sås till.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

andreas0
0

Dom som säljs i affärerna brukar vara fuskversioner som innehåller en del kolhydrater, samt en massa andra onyttiga tillsatser.

Men du kan ju göra dom själv, så blir dom helt utmärkta. Hemmagjord bearnaise, finns det något godare? Riktig hemmagjord bearnaise är ju gjort på smör, ägggula, vinäger samt rätt kryddor . Perfekt från LCHF perspektiv med andra ord.

Flera andra såser finns det som är bra om man gör dom själv. Kolla runt på forumet under receptkategorierna, det finns flera bra recept på såser. Tror det ligger ett recept på bearnaise med bilder under Artiklar, kolla där med.

Maia
0

Om det är snabbheten man är efter kan man krydda crème fraiche med vad man vill på samma tid som det går att göra pulversåsen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

basta-ya
0

Sök tråden: Simpla såser efterlyses

Där finns det många….Glad

vispop
0

Sen tycker jag att man får äta vad man vill. Om man som jag inte alltid orkar göra egen bearnaise, trots att den så klart är godare, så köp en påse. Köp en korv också. Scans grillkorv innehåller en massa jox och 9% kolhydrater. Jämför med Coca-Cola som innehåller 10,6%. Låter ju inte alls bra. Men äter man 100 gram korv så är det inte mer än 9 gram det handlar om. Däremot stoppar man ofta inte med en deciliter Cola. De kolhydrater som man får i sig av några matskedar bearnaise från påse blir heller inte så många. Vill man däremot var strikt så blir det ingen sås på påse och heller ingen korv. Tror dock att det viktigaste är att hålla sig borta från de värsta fällorna dit bla Coca-Cola odyl. hör.

Mymlan
0

#4 För mig är värsta boven Cola 1½/dag ungefär. Samt en ätstörning så när jag äter så tar kroppen upp mer den vet ej när mat kommer sen. Jag tvingar mig själv äta varje dag. Jag har alltid behållt maten.

vispop
0

De som äter lchf strikt vill ofta inte överstiga 20 gram kolhydrater om dan. Andra klarar kanske ända upp till 60 gram Så, en halvliter cola så finns det inte utrymme för något mer den dan för de ej strikta. Två deciliter för de strikta. Sen har man säkert startat sötsugsmonstret igen och då är det kört. Jag säger skit i colan och ta en kopp kaffe eller tee med minst en dl vispgrädde istället. Det fyller och värmer i magen och i varje fall jag blir inte sugen på mer efter det.

Lycka till Mymlan.

Mymlan
0

#6 Nu kanske fun light saften är så bra men bättre än colan.. Sedan kan jag dricka brämhults apelsin juice.

Kaffe eller te dricker jag ej. Dricker ej alkohol heller..

100% strickt kan jag nog ej bli just nu måste få trappa ner i min takt..

vispop
0

Något mer socker i den juicen än i Coca-Cola tyvärr. Men det är kanske olika vad man klarar. Jag hade garanterat satt igång suget igen. Om jag bara är törstig så är det kranvatten som gäller. Vill jag lyxa till det så blir det vatten med bubblor. Kaffe med grädde menade jag mer som mellanmål eller för mig faktiskt frukost.

andreas0
0

#7, Fun light är inget vidare. Eller du kanske gillar att dricka myrgift?