Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2683 ggr
AnnK
0

Kassler

Är det någon som har koll på vad som används i tillverkningen av kassler, alltså vid rökningen och saltningen? Hittar inga uppgifter och inte visste de på ICA heller.

Jag som fortfarande har lite svårt för kött mindes helt plötsligt att jag en gång i tiden gillade kassler och tänkte testa igen. Finns det några bra recept därute? Glad

sarag
0

Jag har inget recept mer än att jag brukar steka några skivor och lägga på skivor med smör och en klick creme fraiche.

Innhåller 0,5 kolisar

Här finns en bra innehållstabell på olika livsmedel:

http://www.markazits.com/diet/kolh-tab-port-gram.pdf

Gozan
0

tjocka skivor kassler som man skär i mitten så att man får två tunnare men sammanhängande skivor.. *ler* lät det krångligt?

lägg grönmögelost mellan och grilla eller stek..jättegott om man gillar grönmögelos. Man kan även lägga i vitlöksost . jättegott även det

AnnK
0

Tack för tipsen! Låter smarrigt!

bantarirren
0

Jag har inte vågat äta kassler eftersom det oftast är druvsocker i .tänker jag fel eller.Likadant med påläggsskinka OFTA är det sötningsmedel eller druvsocker i.

AnnK
0

#4, precis så har jag tänkt också. med salami, som är en annan köttprodukt som jag kan äta lättare än annat, är det just druvsocker i. men jag väljer att vara lite flexibel, i det här läget är det viktigare för mig att vänja mig vid att äta kött regelbundet och på så vis bygga upp bra kostvanor. och någon riktigt "känning" har jag inte fått på salamin.

Mervi
0

Jag brukar inte reagera på salami eller skinka, menar då sockret i dem. Jag tycker bara att det måste väl vara helt onödigt att ha socker i.

Kassler brukar jag koka/sjuda ganska länge så blir den mörare och mindre salt. Sedan kan man äta den som den är till något fett och gott.