Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 987 ggr
Kia
0

Vin

Så det var marknad i vår stad igår. Massa med folk ute och det var jätte trevligt på alla sätt och viss. Men Kia skulle dricka lite vin hade hon bestämt sig för *L*

Jag drack 2 glas vitt vin sen fick Kia gå hem *skrattar* och lägga sig för jag mådde inte bra helt enkelt haha

Tänka sig det har aldrig hänt förr…. Bara säger se UPP med vinet…..

Margareta
0

*fniss*

Numer pensionär i Nynäshamn

Tilda-T
0

Va skönt att höra jag har faktiskt funderat den här sommaren på vart jag är på väg med mina alkoholvanor för jag har blivit duktigt lullig på  inte så stora mängder vin.

Undrar vad det kan bero på ?Före innan jag började med LCHF kunde jag dricka en betydligt större mängd och inte känna av det!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kia
0

Ja fnissa på *S*

Amiechan
0

#2: Jag har hört att det beror på LC-are inte har något stort glykogenlager i levern (?) som kan ta första smällen av alkoholen. Så första glaset vin blir som kolhydratätarnas andra glas vin…

Venus
0

Dags att välja ett bättre vin och dricka vatten till. Åtminstone ett glas vatten för varje glas vin brukar jag försöka komma ihåg. Man blir så lätt uttorkad annars.

Pasi
0

Jag tror mer att det handlar om att levern är sysslesatt med annat så att alkoholförbränningen (sönderdelningen) går långsammare.
Trots att jag dricker mindre än hälften nu på en kväll så tar det längre tid för alkoholen att gå ur kroppen, så det är den enda rimliga förklaringen, som jag ser det.