Ännu en i raden..
.. som joinar LCHF-forumet. :)
Helene heter jag, men mina vänner kallar mig för Puh.
Bor i centrala stockholm, är kattägd och snart sambo + förlovad med en paleo-käkare. :)
Har AS och ADHD, förutom diabetes typ 2, samt IBS.. Alla komplikationer känns mindre svåra nu, efter enbart en vecka på LCHF.
Annars är mitt specialintresse matlagning, så detta är nånting jag omfamnar med intensitet. :)
Vänliga hälsningar, Puhlo

Välkommen hit! Vad spännande, då väntar vi glatt på nya härliga outforskade LCHF recept från dig 
Välkommen, Puhlo!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

paperdoll: Tja.. Jag knåpade ihop ett igårkväll som var inspirerat från Renskavspannan i kött-forumet.. :)
1 paket lammskav
3 vitlöksklyftor, tunt skivade
1/3 påse fryst broccoli
5-7 champinjoner, skivade
saften av ½ citron.
smör att steka i
oregano, chili explosion, salt och peppar.
Fräs lammskaven i smöret, lägg i broccolin först, sedan
svampen, sen vitlöken. Krydda. Häll över köttet och stekskyn som blev. Häll över citronjuicen. Lägg på locket och låt koka på medelhög värme i 10 minuter. Rör om. Klart!

Tack båda. :)

Välkomen! 
Ja LCHF är väl som en blandning av Atkins o Paleo!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp: Tja, det är grenar på samma träd iaf!
Atkins, Animalisk högfettskost, LCHF och Paleo är väldigt lika, men de har ju sina skillnader. :)
Vi åt mozzarella till lammskaven. Jag hade lite extra smör till också. GOTT.. :)
Välkommen!
Jag har en make med ADHD, och han blir helt klart bättre med LCHF. Och smalare! 

Välkommen!

#7: Ja, smalare vore inte så dumt.. Efter allt viftande fram och tillbaka med allehanda psykiska diagnoser innan jag fick ADHD och Aspergerdiagnos för 2 år sen, så har jag tagit så mkt konstiga mediciner och mått dåligt så nu pekar vågen på mer än 3siffrigt. :S
Men tja.. Man får se vad som händer!
Tack igen, alla som välkomnar. :)

Välkommen hit! 
Välkommen säger jag med!

Välkommen till forumet!

Hej och välkommen
Fabricati diem, pvnc!
Hej och välkommen! Vad härligt att du redan börjar märka skillnad. Själv har jag fått enorma hälsovinster av att äta LCHF och har gjort så i 4.5månader nu.
Ser fram emot fler goda recept från dig!

Hej Puhlo.
I vår familj finns flera med AS & ADHD plus blandade magproblem tidigare, dick inte IBS.
Dottern (AS + ADHD) hade väldigt kämpigt med skolan tidigare. Efter LCHF har hon fått lättare att fokusera och koncentrera sig. Dessutom är hennes ilskna humör mycket mildare och mer lätthanterligt nu. Hon gick ut gymnasiet med jättebra betyg i våras. Men så fort hon äter kolisar så får hon svårt med fokus m.m. igen.
Jag och maken har blivit mycket lugnare och gladare. Kan lättare använda våra specialintressen på ett positivt sätt när vi inte längre känner så stor stress och oro. Orken (vi har båda varit riktigt svårt utbrända) och lusten att ta tag i saker börjar så sakta komma tillbaka. Våra stora magar har sjunkit ihop och jag har minskat 3 byxstorlekar. 
Dessutom har jag lagt bort mina 3 olika astmamediciner sedan 25 år tillbaka. Sköldkörtelproblemen + Levaxinet är nu bara ett trist minne, och hjärnan har äntligen börjat sparka igång igen.
Så välkommen hit och till ett bättre & friskare liv.
PS. Jag ser också fram emot fler smaskiga recept, för matlagning tillhör inte mina specialintressen, däremot makens. DS.

Igår syndade vi. Jag bakade ett dinkelbröd från Renée Voltaire för att "Säga hejdå till kolisarna".
När jag vaknade första gången i morse trodde jag fan att jag var glutenintolerant. Uppsvullen mage, och sprang på toa 5 ggr inom en timme.. Förutom en förtjusande huvudvärl.
Älsken är mest grinig, och det är inte så skoj det heller.
Inget mer bröd här inte…

#16, tja, det är väl bara att gratulera till erfarenheten. Det är sånt man lär sig av, tills man äntligen fattar och slutar vilja ha eländet…
Välkommen, här finns det mycket att lära.
Är du Puhlo från DS tro?