Japp, fråga på bara! 
ja försöker para ihop alla mina trådar som är utspridda men fattar inte hur man gör
eller om det är här jag ska fråga alla möjliga frågor

Det tror jag inte går… Du kan klippa och klistra de viktigaste inläggen, eller så kan du börja om från början med en presentation av dig själv och sen fylla på med dina frågor allteftersom.

#3 Ställ frågorna här - då hittar vi både dig och dina frågeställningar.
Fabricati diem, pvnc!
ja men fattar inte fortfarande till höger ar det ju flera medlemmar med en fråga som man går in o svarar på!!!
men när jag har en ny då går jag in på skriv o sen kommer den upp till höger, ved ja fattar en ny tråd. men man får tydligen inte skapa nya men hur ska mina nya frågor synas då?
ja det var ju det ja menade..
jag har så många frågor.. o ja vill ju inte ta alla plats.. såg att det stod parise överallt.. skämdes lite

Bara behåll denna tråden, och skriv dina personliga frågor här.
Mer allmänna frågor skriver man i de andra avdelningarna.
Plus en sak till. Det är skitsvårt att förstå vad du skriver när du inte använder punkt eller stor bokstav.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
heheh ja jag vet! ja är dålig på det..
jag ska bättra mig
jag ska presentera mig lite!!
jag är 33 år o singel. 154 cm och väger nu 62-65 kilo.
jag har varit både överviktig(72 kilo) har haft bullemi i många år. till slut ville jag bli frisk så jag började styrketräna o tog bort all skräp , samt mindre portioner, och med mycket snabba o långa prommenader gick jag ner till 52 kilo.(för 10 år sen) jag vart fri från kräkningar, men vart beroende av all träning. Allt handlade om det. Jag gick tom ner de kilorna när jag jobbade i en godis butik. Jag hade hård disuplin.
jag var jätte fin! Men trivdes inte. Jag hade gått förlångt med det yttre. Kände mig tom på insidan. Jag vart depprimerad och var tvungen att sluta träna. Jag gick upp sakta i vikt till 58-60. Det lilla jag går upp ser mycket ut på mig. Jag började styrketräna för ett år sedan, och fettet försvann lite men inte mycket. Träningen ökade igen och jag hade mina ätardagar. Och då vart det godis stripps ja allt. och sen på måndagen mådde jag illa och var ful med vatten. Så där jojo liknande var det vecka efter vecka. Jag och alla andra fattade inte varför ja inte gick ner? Så mycket träning och all tonfisk mm+ bara ätardagar. Jag gick in i väggen när jag provade att dra ner på kolisar. För samtidigt så åt jag lite fett. Jag var helt utan energi. Det här är ca tre månader sen. Jag började äta lite mera fett och hittade en sida om en kvinna som har en sida om sån här kost( mamma äter inge vitt) jag tyckte det stämde på mig. Så nu provar jag det här , dels för att stilla mitt godis sug, och för att se om fettet vill bort

Hej parise!
Det var intressant att läsa din berättelse. Så tufft du haft det bitvis med maten, vikten och den biten. Blir också imponerad av din järnvilja, att ta tag i saker och därtill fullfölja.
Bra idé som några föreslog i förra tråden (den tråd som ledde till denna din nya) att presentera sig. Det har inte jag gjort. Inte något samlat direkt. Kanske gör en dag ;o) om andan faller på.
Ville mest säga säga hej
nu i din egna personliga tråd och hänger gärna med i den framöver. Du har många intressanta frågor har jag sett! Lycka till på vägen!
Snälla, berätta för mig vad det innebär att ha "ätardagar". Har sett uttrycket på så många ställen, men aldrig kunnat förstå vad det betyder, på riktigt. Om det innebär superstrikt kost t.ex. 5 dagar/vecka och obegränsat med vad-Du-vill-mat i dagarna två, så beskriv vad som äts, också mängd.
Att jag är så intresserad av "ätardagar" är att jag tror att detta är det mest olämpliga sättat att äta för en kropp som borde få vara i balans. MEN, jag kan ha missförstått, så berätta…
Parise! Vad fint att du gjort en egen tråd. SÅ snart du lägger in en fråga kommer alla att se att det finns nya meddelanden i din tråd och läsa den. Om du vill kan jag lägga in din presentation överst i tråden och ta bort meddelandena i början som mer handlade om hur man gör? Jag menar nummer 1–10. Vill du att jag ska fixa det? /Maia
PS. Det är bra att du ställer dina frågor, för det är bara då man får svar. ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag tycker det låter som att det viktigaste för dig är att bli sams med din kropp och acceptera den som den är. Du kommer nog inte att kunna lösa alla knutar bara med hjälp av kosten, även om det är lättare att må bra när man får tillräckligt med bra näring och slipper blodsocker-bergochdalbanan. Du har ju redan märkt att du inte blev lycklig av att vara smal. Vad är det som gör att du har varit så fokuserad på mat, träning, kroppen? Jag menar inte att du ska svara här, bara att du ska ställa frågan till dig själv. Vad händer om du släpper allt det där? Vad är det du försöker komma ifrån?
Du har ett BMI på 26-27 vilket bara är en hårsmån över idealvikten, så det är ärligt talat inget stort problem som du behöver lägga mycket energi på. Att bli av med godissuget låter som ett viktigare mål för hälsan. Men allra viktigast är det att du bestämmer dig för hur du vill ta hand om din kropp och få den att må så bra som möjligt, inte motarbeta den och svälta den.
#15 Håller med Aniara4 till fullo. Låt dig och din kropp komma till ro först. Det finns inget viktigare än att sluta stressa.