Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 1345 ggr
[Nilla59]
0

Slår ett slag för SSS spenat

Har ni smakat SSS spenatstuvning med philadelphiaost? Om inte så kan jag verkligen rekommendera den. Bara värm spenat i smör i en kastrull, låt sen rejält med philadelphiaost smälta ner. Jag pressade ner en vitlöksklyfta mums. Så enkelt men ack så gott.

Immer
0

Måste helt klart testas, låter supergott Skrattande

[Nilla59]
0

Nämen Immer då, är det möjligen en liten Cavalier du har på din bild? Åååh så söt!

Wenn
0

Middaga i dag blir lax och spenat med philadelphiaost. Jättegott ,

Immer
0

#2 Jo visst är det våran lilla älskling, Cavaliertik, Bessie.

Du har också Cavlierer ser jag  Skrattande

[Nilla59]
0

Ja två stycken gamla damer vid namn Mimmi 11 år och Molly hennes dotter Molly på 9 år. Hur gamla är din lilla sötnos och äter hon möjligtvis LCHF kost?

Det gör inte mina utan Hills pga sjukdom men de kanske mått bättre på bara kött?

[Karro]
0

Lite OT här kanske :-)

att tillägga är att jag tror att det var Mervi som tipsade SSS om denna spentstuvning om jag inte missminner mig

men håller totalt med den är underbar!!!

[Nilla59]
0

Det gjorde Mervi rätt i tycker jag så gott som det är.

Ang OT: vi halkade ut ett slag men sen var vi raskt inne på banan igen och gled över till hundmat. ;o)

greensis
0

Det funkar att stuva i Creme Bonjour, ocskå. Jag köper 1,5kg hink på snabbgross och använder både till sås (rör CF med creme bonjour vitlök) och till att stuva spenat. Samt att låta smälta ovanpå omelett med massor av klippta färska örter.

Fabricati diem, pvnc!

[Nilla59]
0

greensis

Men så gott det låter. Hur länge håller en 1,5 kg-hink?

magma
0

Creme Bonjour: jag har hittat den med tacosmak… Mmm! Säger jag bara:) Taco-ost som jag brer på spröda ostchips, det blev himla gott.

greensis
0

#9 Heh, jag gillar att laga mat (och äta mat, läsa om mat, handla mat….)

Min hink tog slut efter i runda slängar en månad, och då hade vi ätit den lite periodvis (flera dagar i streck, och så ingenting ett tag). Men den var helt fräsch på slutet och hade nog hållit en dryg vecka till.

Fabricati diem, pvnc!

F4353453
0

Japp, jag stuvar alltid med philadelphia, är kanon! kommer aldrig mer att stuva med mjölstuvning även om jag skulle sluta med lchf kosten.

[Nilla59]
0

Håller med philadelphia är toppen som stuvning.

Inke
0

Åt korv från von Lidl och spenat med vitlök och philadelphia ost. Sååååå gooott. Jag brukar tycka att korven är för salt , men det försvinner med spenaten. Tack Mervi !

nobban7
0

Smaskigt!

KajsaVarg
0

#12#

Tänkte skriva exakt dina ord och inte nog med det - vi ser exakt likadana ut!  Flört