Fisklukt
På sista tiden har jag lagt märke till att det luktar fisk när jag kissar, är det Ketos? jag har kört ganska så fakir på sistone
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Om utkissade ketonkroppar gör att urinen luktar fisk!? har hört beskrivningen kalaspuffssött - men har aldrig hört talas om fisklukt. Däremot så finns det en vanlig underlivsinfektion vars karaktäristika är att det luktar fisk.
Ja, precis som vikingmormor säger så finns det en underlivsåkomma som kallas bakteriell vaginos. Det är bakterier i slidan som kan ha sin grund i en hormonell obalans där. Vid sjunkande nivåer av östrogen i slidan kan slemhinnorna bli sköra och oelastiska, och då kan dom här besvären uppstå.
Fast kan killar få den???
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
ja

Överhuvudtaget tycker jag att mitt kiss luktar mycket starkare nuförtiden. Kan det vara proteinerna tros? Kan tillägga att jag dricker ordentligt.

Det har slutat lukta fisk, men jag hade ont i njurarna igår och lite idag, behöver jag gå till doktorn eller är det över nu?
Bakteriell vaginos kan det ju av anatomiska skäl inte vara frågan om (är man)
Man kan som man också ha överskott på fiskluktproducerande bacillusker. Inte så sällan behandlas båda i en parkonstellation.
Obehandlad diabetes ger också illaluktande urin, men håller med Uttelille om att kosten verkligen påverkar urinlukten!
#6 Se #3 och #4. Vikingmormor menar att man kan ha det som man (fast namnet vaginos antyder ju att det inte är så…).

Behöver man någon behandling eller läker det här ut av sig själv?
#10 Om det nu handlar om det bör man nog kolla upp det. MEN detta som vi skriver här är ju bara gissningar, eller hur. Jag skulle nog ringa sjukvårdsupplysningen och presentera symptomen för dem om det fortsätter… Det är ju ändå en ganska vital kroppsdel det gäller ;-)
När jag nu googlar på diagnosen som nämndes ovan finner jag inte att det verkar vara så frekvent hos män… så sjukvårdsupplysningen, tycker jag är det bästa.