Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3292 ggr
CarolineJ
0

Carolines tråd

Hej alla!

Ville också ha en egen tråd :) Tror det kan hjälpa mig att se allt skrivet istället för att tänka efter osv.

Jag har periodvis varit här inne en hel del. Nu är jag här för att stanna, jag får inte ge upp.

Om 48 veckor har jag deadline för att köpa bröllopsklänning så jag har mycket att göra.

I hela mitt liv har jag varit större. Först var jag bara mullig. Jag var elitsimmare fram till att jag var 15 så jag kunde liksom inte gå upp eftersom jag tränade varje dag. Sen när jag började gymnasiet så slutade jag tvärt med all träning. På sex år gick jag upp ca 60 kilo.

10 kilo per år sen jag började gymnasiet!!!

Väldigt skrämmande och hemskt.

När jag sen fick ögonen för lchf så vägde jag 120 kilo, det var för typ ett år sen. Men jag var inte färdig med mitt misslyckande. Ett år gick och med det året 14 kilo till. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gjorde förra veckan. Vill knappt skriva siffran så ni får räkna ut det själva haha. inte så svårt.

Nä men nu är jag i alla fall klar. Nu har jag gått en vecka på lchf och nu har jag gått ner 3,8 kilo. Nästa gång jag går upp i vikt så ska jag vara gravid!

Mina beroenden:

• Cola light/cola zero - ca 2-3 liter per dag (!)
  • cigaretter 
  • Kolhydrater - Snabbmat, snabbmat, snabbmat
  • Godis - Varje dag helst

Min lilla framgång änsålänge:

• Jag har slutat med kolhydrater
  • Jag har slutat med socker/godis
  • Jag har trappat ner med colan, från 2-3 l per dag till 0,5-1 l per dag

Wish me luck!

CarolineJ
0

idag har jag än sålänge ätit:

• Ett kokt ägg med laxröra
  • Två skivor stekt bacon

Ska snart göra middag och då blir det köttfärssås med isbergsallad och rivost.

Kan tillägga att jag gick upp kl 14 då jag jobbat natt + att jag är en nattmänniska.

KajsaVarg
0

Lycka till med viktnedgången!

MiaKia
0

Hej CarolineJ!

Det här klarar du!

Själv drack jag minst 2l Coca Cola, började redan till frukost, min dag kunde inte starta förrän jag haft min coca och jag har nu inte druckit någon (jo, inser jag nu, en på midsommarafton vid midsommarstången, men jag fick akut huvudvärk mitt i dansen med barnen och Colan hjälpte för stunden och jag fick ingen abstinens efter Cola efteråt. Så (EN) Cola på lite över 4 månader.

Jag var även en sann sockermissbrukare och mitt liv har förändrats fantastiskt mycket sen jag började med LCHF. 

Det ska bli kul att följa din LCHFresa.

Det här fixar du, heja dig!

CarolineJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack tack!

Har precis gjort en efterrätt som vi ska äta efter middagen.

Det blir en ganska fettsnål middag, kycklingsallad istället för köttfärs, så jag tänkte att en fet efterrätt blir nog bra.

Har bifogat bild.

• Grädde
  • krossad mörk choklad (ca två bitar per person)
  • Jordgubbar - ca 5 jordgubbar per person
Maia
0

#4 Ha! Om man visar den bilden för nån och säger att "det där äter jag just nu eftersom jag vill gå ner i vikt" så skulle de ringa efter grabbarna med tvångströjan… :-) Eller hur??? Det ser väldigt gott ut.

Lycka till med ditt projekt!!! Det ska bli roligt att följa dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

CarolineJ
0

#5 hehe ja!

Jag äter en sån om dagen, eller nja inte en hel men ja. Och inte varje dag tar jag choklad men det är sjukt så mycket gott man kan äta. som tur är så älskar jag grädde så det är underbart.

Om jag äter en sån här om dagen så behöver jag inte tänka så mycket på fettet i maten, då jag tycker att det är lättare att äta sallader med kyckling och sånt i.

Just nu sitter jag med en skål grädde och några småbitar äpple. Det blir väl samanlagt en frukt om dagen om ens en hel. Men så fort jag börjar stanna upp i vikten så är det frukten som åker tror jag.

CarolineJ
0

Idag har det gått mindre bra. Har gått upp 6 hg så nu har jag tagit beslutet att helt ge upp colan. Dricker just nu upp min sista älskade cola zero hehe.

Så jag räknar med en veckas huvudvärk nu :S

Ska även ge upp frukten totalt.

/kämpar vidare - slår ner motgångarna med ett leende. Det är bara att ställa sig upp…

Tilda-T
0

#7 Duktigt av dej att inse vad som kan vara boven, jobba på , det vänder säkert snart!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Maia
0

#7 Lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

birma
0

Hej CarolineJ!

Ja, det hjälper att se saker nedskrivet. Det blir tydligare.
Bra att göra sig en egen tråd.
Bra att sätta upp ett program till sig själv, så som du gjort.
Kikar in ibland och ser hur det går :o)

Lycka till!

Torpet
0

Lycka till Caroline!!

Menita
0

Lycka till Glad

MiaKia
0

Hej Caroline!

Vilka läckra bilder! Jag tycker du är fantastiskt duktig! Det kan nog vara en god ide att inte äta choklad och jordgubbar så här i början.

Ett hett tips är att äta osötande hallon istället, med grädde. Jag väntade dock 6-7veckor innan jag vågade prova hallon utan försökte köra på utan några bär alls i början, så jag tror att du har gjort ett mycket klokt val att utesluta frukt helt och hållet nu.

Lycka till, det här klarar du!

kram fd CocaCola-freaket Mia_Kia

CarolineJ
0

Tack för alla snälla ord, dom behövs! :)

Vägde *31,3 imorse (gillar ju inte riktigt att skriva tresiffriga tal hehe och eftersom jag inte ska väga så mycket så förstår jag inte poängen att vänja sig hihi)

Så samanlagt har jag gått ner 3 kilo. Känner inte mig riktigt nöjd. Min "mall" är minst ett kilo i veckan så visst har jag klarat det hittintills men det känns ändå så lite liksom. men man kan inte få allt på en gång.

Köpte lithells falukorv igår och där är visst bara 3-4 g kolhydrater per 100 g så det blir falukorv, sallad och kryddsmör till middag om ett par timmar.

CoolCat-1
0

Även jag står med färgglada pompom-bollar och hejjar på dig!

Men misströsta inte om du inte går ner ett kilo i veckan….ibland står man still, ibland går man upp….sen kan det rasa igen. kroppen gör lite som den vill… =o)

Ge bara inte upp!!! Hejja på!!!Skrattande

MissGaladriel
0

LYCKA TILL, CAROLINE!!

LinneaG
0

Lycka till! Ska titta in lite då och då för att se hur det går för dig  :)

CarolineJ
0

Tack tack! :)

Man blir på så bra humör när man går in här!

Idag pekade vågen ner! :) 3 hekto till. :)

Men jag som så lätt blir besatt av att väga mig har nu bestämt att en gång i veckan får räcka.

Så varje fredag har jag bestämt mig för att då ska jag väga mig. Då har man flera dagar på sig att jobba bort helgens misstag. inteför att där ska bli en massa misstag men det är ändå oftast då man går ut med kompisar och en o annan drink slinker ner.

Min sommardrink som egentligen är vodka, sprite och piggelin har jag fått strunta i tyvärr. heeeeelt för mycket socker i glassen. Det blir istället vodka med hemmapressad apelsin juice. sen om vi är ute så blir det något liknande.

Till mitt kalas nästa vecka har jag lagt undan pengar så vi kan äta riktigt lyxig mat som ändå är lchf, då blir det skaldjursbuffe, med en massa dippor och sånt gott, det längtar jag till.

idag ska det ätas avokado med hemmagjord räkröra och ikväll blir det korvspett med kryddsmör och till efterrätt blir det lite kaffegrädde.

änsålänge inga problem att va utan cola :)

Margareta
0

Härligt att läsa om hur beslutsam du låter nu.

När Du sen läst på om hur mycket elände som finns i dina gamla cola-flaskor/burkar så kommer Du att vara ännu nöjdare med dig själv.

Lycka till!

Numer pensionär i Nynäshamn

SamanthaJones
0

Go girl! :) Jag är innte här o läser om dig lite titt som tätt :) Lycka till!'

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

JohanBaltic
0

Hejsan, du kommer att se det som en befrielse att slippa colan och annat socker! Kör på… det kommer att gå bra.

Jag läste förresten om ett viktminskningsprogram där man rekommenderade att inte väga sig mer än en gång/vecka, och då vid samma tid den dagen. Vikten kan pendla upp och ner nåt kilo på en dag, särskilt för kvinnor utan att det går att dra några slutsatser av det. Minskar också eventuell stess - vad tror du?

CarolineJ
0

#21 Visst går man upp under dagen. Jag har alltid vägt mig på morgonen, det är då man väger minst.

När man nått sin målvikt så tror jag att man går upp ett kilo om dagen för sen på natten går man ner det igen, Då har man sin balans. Oavsett vad man äter så går man ner ett kilo på natten. Sen beror det såklart på vad du äter som bestämmer hur mycket du går upp på dagen så att säga.

Så varje fredag när jag gått upp så kommer jag väga mig. Fast inte nu på fredag, det blir för nära i och med att jag vägde mig idag.

JohanBaltic
0

#21 Jag menar kroppsfett eller muskelmassa. Din genomsnittiliga kroppsvikt, om du skulle väga dig var 10:e minut kommer att ligga rätt still men du skulle se en trend uppåt eller neråt.

Förstås - efter en riktig brakmiddag så väger man ju mer också - eller hur? Glad. Eller efter intag av ordentligt med kolhydrater (K). K binder ju en hel del vatten

Det är mest vatten i kroppen som gör variationen över dygnet - sen har ju kvinnor sin månatliga cykel som viktmässigt kan göra att det varierar också.

Jag tror att han i boken som jag beskrev menade att det är bättre att se det som ett långsiktigt projekt - att förändra sin vikt (upp eller ner).