Ruggis
Jag heter Tina är 44 år. Gift och har en jäkla massa barn. Har varit överviktig/fet sen jag fick mitt första barn. Testat många dieter, gått på viktväktarna och då gick jag ner 16,5 kg men när jag slutade med det så *pang* gick jag upp det dubbla! Jag har nog ca 30-35 kg jag vill bli av med *suck* Jag har fibromyalgi där den värsta värken sitter under fötterna……….sätter in skräckbilden på mej…jag höll på att kräkas när jag såg den….urk…men hästen är fin *s*
Fibblan (pastor Åsa, som jag kallar henne efter att hon började med lågkolhydratskost) har tipsat mej om denna sajt
Välkommen hit Ruggis…En underbar sajt detta:)
Hej Ruggis och välkommen hit!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen Ruggis - kul att du hittat hit. Jag är också alldeles ny här och tycker det här är ett alldeles utmärkt forum!
Välkommen Ruggis!

Hej och välkommen ruggis!

Välkommen hit ruggis
här har du en till som har ungefär lika mycket som ska bort.. även jag med fibbe….
kramiz Maggan/Gozan

Hej Ruggis och välkommen! Min fibro sitter oxå mest under fötterna och jag har minst 35 kilo till övers. Hoppas du kan hitta en bra väg för dig att må bättre. Här är en bra början!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Tack alla för välkomnadet! Just nu har jag hamnat i en svacka….har hållit på sen i tisdags med LC kost och just nu e jag sååå trött på bacon och omelett så det inte e sant
jag har tappat lite drygt 2 kg under de här dagarna. Nu e jag sugen på krossade tomater men det hörde jag att man inte skulle äta *suck*
Mycket e nog det att fantasin fattas
Ha det gott //Ruggis
Jo, det bruakr vara fantasin som tryter i början :) Men det tar sig när man kommit in i tänket :D
Läs alla recepttips du hittar, så… :)
Ät en fläskkotlett eller en burk makrill till frukost…
Jag skojar inte, det går utmärkt som omväxling när man lessnar.
Gör en kötfärslimpa så har du frukost i en vecka framöver :) Bara att värma en skiva, lägga en klick smör ovanpå som får smälta och hugga in!
Ha ha "en jäkla massa barn" - det lät ungefär som hos mig ibland. Och då har jag bara två…! Men det är otroligt vad syskon kan vara ettriga på varandra ibland.
Jag var också rätt less på ägg eller omelett efter inledningen. Men tipset om att köra middagsrester är rätt bra! Jag glömmer aldrig svågerns min när jag plockade fram den kvarvarande biten baconinbakad oxfilé från kvällen innan, värmde och åt med en stor hög persiljesmör - medan de andra i våra resp. familjer åt te + macka eller fil + müsli! I det ögonblicket kände jag mig rätt nöjd med min kosthållning!
Ett par äggfavoriter till frukost (du kommer snart över ägg-aversionen, tro mig) är som följer: *) 3-4 löskokta ägg, grovt fördelade, med en redig klick smält smör + persilja (ja, jag älskar persilja) eller: *) smält en rejäl bit smör och rör sen ner 4-5 ägggulor (släng bort äggvitan eller ge åt husdjuren om du har några), rör om tills det tjocknar. Mums!
Sen har jag nyligen hittat en perfekt lunch när man är ute - inte oväntat baserad på mitt älskade persiljesmör! En förpackning persiljesmör (60g tror jag, i form av en "raketburk") + 4-5 skivor rostbiff (beställ helst sån som butiken "rostar" själva - den har inget druvsocker!). Skiva sen persiljesmöret (bit för bit) och linda in varje smörskiva i en rostbiffsskiva! Funkar superbra - och man får ju underbart bra samvete av en måltid utan några som helst kolhydrater!
#12 Underbart Meg! Nu har Du modifierat mina Boursinostfyllda rostbiffsrullar som helt klart attraherar mig. Jag skulle kunna tänka mig vitlökssmör.
Rostbiff och Boursin räddade oss i somras när vi var ute på en rund med bilen. Jättegott är det också.
Tack underbart med massor av tips! Jag har iaf tappat 3,7 kg på en vecka…….fötterna börjar se ut som fötter igen *s*

Visst är det härligt! Mina fötter återfick också normal form och har hållit sig osvullna sen dess. Det är roligt med två smala små kroppsdelar i alla fall… 
Fast mina är svullna ännu…

Stackars… vad orättvist!
Välkommen Ruggis till denna trevliga site!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Hahaha…catlin man får ju va nöjd med det lilla *s* Men varför e det så olika med fötter…att vissa blir tunna och fina och vissa fortsätter att va svullna? "Kliar mej i huvet så stickorna yr"

Ingen aning… Vissa går ner i vikt snabbt och för andra tar det tid… Det är väl det där med att vi är lite olika… ;)
Men hur KÄNNS dina fossingar nu? Nån skillnad?
Välkommen jag är också ganska ny här.Vilken start på din vecka . Grattis
-4,4kg!!!
Mina fötter e fortfarande onda under men dom känns ju mindre…jag kanske har mindre ont om jag känner efter *s*
Jag e piggare jag har mera energi……
#23 Vad skönt att du känner dig piggare och kanske har mindre ont också. Grattis till minuset.