Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: om-sajten
Läst 1560 ggr
birma
0

Antal besök rubriken?

-Om sajten-

Ända sedan jag hittade forumet har jag undrat över en sak. På min personliga sida står det en 1:a bakom "rubriken" Antal besök. Först bestämde jag mig för att det nog betyder just det som det står - antal besök på personliga sidan. Det finns en annan, men infärgad rubrik som heter Senaste besökarna och det var det som jag trodde var sambandet. Rätt snabbt förstod att det inte har samband. Då riktade jag in mig på gästboken, inte heller det kom att stämma med 1 st besök. Vad är det för en 1:a som hängt med ända från början bakom rubriken Antal besök, vad betyder den? Tycker jag sett andra siffertal på andras personliga sidor bakom samma rubrik, så en fast orörlig 1:a är det nog inte heller då vad jag förstår.

Margareta
0

Alla tekniska frågor om iFokus ställs bäst på http://support.ifokus.se

Där kan Du få riktiga svar och inte bara chansningar.

Numer pensionär i Nynäshamn

SvartKaffe
0

Har också funderat på den. När jag går in på din sida får jag också upp en etta så det skiljer tydligen inte på om det är "ägaren" eller gäster.

birma
0

#1, #2.

Tack för svaren. Ser att ni har andra siffror bakom era besöksrubriker - fler än min 1:a :o).

Tack för tipset om supportlänken. Ska fråga där också.

Hade inte tänkt på det där med vad "jag själv" ser på min sida och vad andra ser. Det kan ju säkert skilja annars…

gejsa
0

#3# 1:an är ju när du loggade in. Antagligen loggar du inte ut utan bara stänger ner när du är klar här. Sedan är du inloggad när du sätter in adressen www.kolhydrater.ifokus.se/

Förstår du vad jag menar?

birma
0

Tack för svaret. Om jag förstår dig rätt så skulle antal-besök-siffran visa antalet gånger jag loggat in på forumet.

Jag brukar logga ut aktivt ur forumet innan jag stänger ned sidan och/eller stänger av datorn.

Sedan loggar jag in mig igen nästa gång jag ska besöka forumet. Därför loggat in mig många gånger. Inte bara 1 gång.

Det står en 1:a bakom antal-besök-rubriken. Så då borde det inte vara kopplat till hur många inloggningar på forumet jag gjort? Det är långt fler än 1 gång.

Förstod jag dig förresten rätt, eller menade du på annorlunda sätt?

birma
0

Har även ställt frågan via supportlänken från Margareta. Det var för ett par timmar sedan. Ej svar ännu.

gejsa
0

#5# Loggar du ut där nere där det står logga ut? Så du måste skriva in ditt användarnamn varje gång? För gör du det så ska det inte stå 1.

men gör du som jag, bara klickar ner mig utan att logga ut så står samma siffra där tills du loggar ut och sedan in igen.

Svårt att förklara.

birma
0

Ja, jag loggar ut där nertill genom att klicka på "Logga ut" och så blir jag utloggad. Nästa gång jag går in på forumet fyller jag i användarnamn och lösenord och blir på nytt inloggad.

Var och kikade på din sida och du har fler än 1 besök bakom din antal-besök-rubrik.

Tror du att det är kopplat till aktiva inloggningar, med inskrivning av användarnamn plus lösenord, i alla fall då? Då det inte alls stämmer i mitt fall?

Min 1:a har aldrig rört på sig. Den har varit en 1:a hela tiden. Glad

Knepigt.

gejsa
0

Ja då måste du ju ha något knasfel. För dom sifforna som står där är när jag loggat ut och måste skriva in mitt användarnamn och så. Klickar jag bara bort sidan som jag gör oftast så behöver man ju inte skriva in sitt namn och så. Då ska det inte heller bli någon förändrad siffra där.

gejsa
0

Konstigt du skriver att du varit in på min sida och tittat men det syns ju faktist inte. Ditt namn står inte med där.

birma
0

Har också gjort samma reflektion några gånger, sedan "givit upp" för att jag ändå inte förstår.

Till exempel så skriver SvartKaffe här ovan att hon varit inne och kikat på min sida, men namnet dök aldrig upp där på "rullen" med Senaste Besökarna.

Då gissade jag. Jag gissade att man behövde vara inne på någons personliga sida en viss tid för att det skulle synas. Men jag tror nog egentligen att det är fel gissat :o)

Men man vill ju så gärna ha förklaringar och förstå ibland, så då liksom hittar man på något i huvudet själv, nästan automatiskt.

Jag var som sagt inne på din sida nyss. Men då syntes det inte då?

Knepigt.

Tilda-T
0

jag var precis inne på gejsas sida och jag syns! Va superkonstigt!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

birma
0

Du var på min också nyss Tilda.T och det syns, du står överst i skrivande stund :o)

Tilda-T
0

Va konstigt?????

Margareta
0

Nu har jag tassat runt på era sidor och mitt namns syns direkt…

Tilda-T
0

Nu syns du Birma på min sida också! konstigt!

Margareta
0

Birma syns på min också…

birma
0

Kommit svar på supportforumet och syftet med rubriken "Antal besök" ska vara så som gejsa beskrivit den. Men det fungerar inte som det ska.

Ser man på. Jo, jag har varit runt lite halvt okontrollerat och tittat in både här och där. Så det förstår jag då :o) att fotavtrycken satt lite spår.

Det verkar synas ibland och inte ibland, när någon besöker ens sida. Förstår inte om det blir slumpmässigt eller om det "styrs" av något.

Men bra i alla fall att få klarhet i den där rubriken.

gejsa
0

Ja, det verkar ju väldigt mysko om det bara syns då och då när man varit inne på någons sida. Jag har iaf sett att jag alltid har synts när jag varit på någons sida. Men du birma verkar ju ha något fel eftersom det alltid står 1 där också.

Men Margareta ser jag inte varit på min sida heller nu ju. Bara Tilda.T.

birma
0

Det framgick inte av svaret på support om det är fel på just min antal-besök funktion, eller om det är ett generellt fel. Bara att det inte fungerar.

Ökar ert sifferantal ju fler gånger ni loggar in?

birma
0

Testade nu det du talade om ovan gejsa, med in- och utloggning. När jag stänger ner forumet utan att logga ut mig, då loggas jag ut automatiskt från forumet. Får logga in mig på nytt. Fungerar det inte så för dig? Jag fattade att det inte gjorde det? Utan att du fortsätter ligga inloggad när du stänger ner sidan (utan utloggning). Ni andra?

Beträffande "den andra" besöksfunktionen den med besökarnas namn, ja mysko att det bara syns slumpvis. Knepigt när man inte fattar.

birma
0

Däremot så fortsätter jag ligga inloggad i evighet om jag går ifrån datorn och forumet, utan att logga ut och med datorn igång. Eller somnar ifrån allt, för natten. Loggas inte ut automatiskt om jag inte varit aktiv på flera timmar. Vet något annat forum, där räcker det att man är inaktiv på forumet så där 15-30 minuter, man loggas då ut automatiskt.

gejsa
0

Det måste vara något generalfel nu. Prövade att logga ut mig och logga in mig som jag sällan gör. Då borde det ju ha ökat en gång på min sida. Men det står fortfarande 200 ggr på min sida.

Men jag behöver inte logga in mig på nytt om jag har kryssat i (kom ihåg mig) under inloggningsnamnet.

gejsa
0

Ser nu att Margareta står med på min sida. Verkar ta ett tag också innan sånt syns numera. Så har det inte varit förut. Och jag har ju nästan varit med från början. Sedan iFokus startade. :)

Babz
0

När jag "tassade in" på era respektive sidor dök mitt namn genast upp överst i raden av "senaste besökare". Men det ryms ju bara ett fåtal namn på listan, så råkar det dyka in flera besökare mer eller mindre samtidigt syns inte alla namnen….

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

gejsa
0

Alla som kommer in på sidan ska synas så kommer det in fler samtidigt så syns det ändå. Har iaf gjort det förr.

gejsa
0

Ja, du babz syns iaf på min sida.

Inke
0

PÅ min sida står det 0 besök. Det var inte många. Nu har jag loggat ut för första gången men o:an har inte ändrats till en 1:a. Jag har nämligen också undrat.

elocinave
0

jag är medlem sedan 2 år och har bara en 6a som besök ;-)

Har också länge undrat över det och kommit fram att det måste varit något fel….

birma
0

Ja, men då är det inte bara hos mig det är knas då.

Skrattande