Kaffe + Stress = Dålig mage?
Finns det något som visar på att kaffe tillsammans med stress kan bidra till en tillfälligt dålig mage? För mig har det hänt ett flertal gånger då jag snabbt svept 2 koppar varpå jag spurtat iväg till träningen. Trodde det var kaffet men jag bytte från snabbkaffe till brygg och än är det ingen skillnad. Vanligtvis dricker jag kaffet bara en stund efter måltiden, så det är inte på tom mage heller.
Vet att min mage inte riktigt uppskattar kaffe men jag drack flera koppar om dagen flera veckor i sträck utan att någon gång bli dålig i magen av det, men alla dessa gånger så var jag kolugn och hade inte bråttom någonstans. Den perioden var jag dock inte LCHF:are och nu är jag en färsking här, vilket kan medföra tillfälligt dålig mage - om jag lärt mig rätt?
Hursomhelst, vore bra att veta hur man kan kringgå detta irritationsmoment (10 minuter mindre åt träningen när man är där..).
Ja, jag ska sluta stressa, men ändå! :P
Jag tror det kan påverka… kan du inte spara kaffet till efter träningen?
Kaffe skall intas som njutningsdryck - inte för att tillföra stress….
Numer pensionär i Nynäshamn
Kaffe är ju en stimulerande drog, så det är ju klart att det skapar stress…
Vem har inte druckit för mycket kaffe och blivit alldeles skakig ? och eftersom det stressar musklerna, magen har ju också muskler för att bearbeta maten……
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Välkommen hit förresten synvinkel… är lite stressad, så jag glömde det…
Numer pensionär i Nynäshamn
Ja just det ja… Välkommen… Jag har druckit för mycket kaffe… så jag är också stressad 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Tack ska ni ha! :)
Kaffet intas före träning för att ge mig en extra kick så jag kan ge järnet 2 timmar i sträck :) Visst är det gott att dricka också men i detta fall är så inte fallet ;) Sen så är det lite skönt ibland att småskaka innan träningen, för då känner man sig laddad till tusen! :) Ska kolla på torsdag om stressen är den onda faktorn i det här fallet!
Stress överhuvudtaget tror jag är dåligt för kroppen och magen.

Såhär i efterhand har jag noterat att det blir knas i kistan så fort en kopp kaffe dricks för fort, eller om det blir för många koppar kaffe i rad. Numera avnjuter jag kaffet, alla stunder, förutom på jobbet där man liksom tar en slät kopp för att man vill hålla sig pigg. Kaffet där smakar usch. Men gratis är.. bättre än inget.