Nu är jag här!! :)
Hej alla goa och glad människor på FOKUS kolhydrater.
Här har ni mig!
En pressentation om mig och mitt liv i kort version.
Håll till godo :)
Jag är en tjej som heter Ellen och är snart är 30 år. ..hua ligen…;)
Jag bor i Fogdö, en by utan för Strängnäs i Sörmland.
Där bor jag med min sambo Tomas =(Jalle) och min Riesenschnauzer Bacco.
Varför har jag valt detta konstiga användarnamn (Hundkonditorn) ?
Det börjar med att jag är utbildad och har arbetat som bagare och konditor i några år.
Jag kom till en period i livet då jag valde att utbilda mig inom mitt stora intresse, djur.
Speciellt för hundar.
Efter utbildningen är jag nu djurskötare med inriktning på hund.
Jag startade det egna företaget Baccos vänner hunddgis och pensionat januari -08.
Jag bytte alltså från konditor som var jobbet och hund som var intresset, till att jobba med hund och ha konditori och bageri som intresse :) !
Allt går JÄTTE bra med hunddagiset / pensionatet och vi har rullians med nåstan fullsatt hela tiden.
Vill du läsa mer om Baccos hunddagis finner du det på www.baccosvanner.se
Så till mitt problem…
Jag har varit en aktiv tjej sedan jag var mycket liten, elitsimmare till jag var i 20 års åldern och där efter 3-5 ggr i veckan träning på gym (spinning, aerobic, step.. mm .mm)…
Nu jobbar jag på hunddagis och promenerar ca 4-5 timmar aktivt om dagen. (har sagt upp gymkortet… undrar varför *ler*).
JAG GÅR INTE NER I VIKT!
Hur hårt jag än rör mig…
Har länge undrat varför och vad det är för fel på mig????….
LCHF- Herre gud, så kom lösningen…
Nu är jag jätte peppad!
Och har höga förväntningar.
Har haft ett starkt sockerberoende pga av allt jag ätit under mitt förra arbete.*ler*.
Jag har nu provat denna livstil i ca 2 veckor, och mår så himmla bra, är glad, pigg och lycklig!
Faller tillbaka lätt och VILL synda och äta av glassen " Ben & jerry " som är glass från himmelriket speciellt den med kakdeg i… herre gud.. nu får jag sluta…
Hoppas hitta likasinnade och många vänner här på FOKUS med samma målsättning i livet som jag har.
Ha det gott tills vi hörs eller ses ;)
MVH Ellen Lundahl.
Välkommen hit och lycka till!

Välkommen!
Välkommen :-)
Välkommen hit.
Välkommen hit! Låter som ett roligt jobb du har:) Jag vill också ha hund…
Men jag får lov att inse mina begränsningar, just nu är det barn (3+6 år), skiftjobb och husbygge som är på tapeten.
Här finns det många som är sockerberoende, och vill du diskutera beroendedelen på fler ställen så finns också beroenden.ifokus där vår Kia är Sajtvärd. Lycka till!

Välkommen! Och vilken trevlig hemsida du och Bacco har :)
Hej och välkommen hit! Jag e LCHF:are sen 4 månader tillbaka och har fått många hälsovinster i och med lchf samt viktminskning.
Lycka till!

Välkommen hoppas du ska trivas här hos oss!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Hej och välkommen!
Välkommen hit och lycka till!
Numer pensionär i Nynäshamn

hej och välkommen hit! jag vill tipsa om vår nystartade intresseförening lchf i mälardalen. vi planerar vårt första årsmöte i månadsskiftet augusti/september och en föreläsning månaden efter. Om du vill bli medlem så kontakta oss på lchfmalardalen@gmail.com
hälsningar
Lisa, sekreterare