Proteinpulver oja men vilket?????
Hej!
Till att börja med har jag läst alla trådar om proteinpulver men har lixom inte blivit nått klokare på vilke jag skall satsa på då jag vill gå ner i vikt men ha proteindrycken som ett kompletterande mellanmål innan/efter träningen????
Snälla någon kan nån säga vilket jag skall satsa på läste oxå i föregående trådar någon disskussion om de skulle vara vassle,ägg eller kassein??? Reda ut detta så det finns ett svar på denna oändliga disskussion.
tack på förhand
Jag vet inte riktigt hur du menar, men de flesta härinne äter inte proteinpulver.
Det finns några som gör det men jag vet inte vilka eller hur dom går ner i vikt osv.
Hoppas du får svar.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hej dkny84
Om du tänkte käka proteinpulver läs denna länk om sojaproteinet
Annika Dahlqvist om Jonas Colting
Jonas är en av Sveriges mest vältränade idrottsman, han är en triathlet.
Kanske detta leder vidare till att du försöker med LCHF
Lycka till
Jag använde Fairings "Slow Protein" när jag gick ner som mest, tog det på kvällen så det fick verka över natten.. Som det låter så är det ett långsamt protein, sk: kasein protein. Det utsöndras i uppåt 8 timmar i kroppen.
Sojaprotain är inte att föredra, även om det passar bäst för LCHF:are. Sojan har inga bra egenskaper för kroppen..
Vassle är väl kanske inte heller att föredra då det är ett snabbt protein som går direkt ut i musklerna samtidigt som det höjer insulinet mest av alla sorter. Där är Slow Protein bäst!
Använde mycket proteinpulver före LCHF. Men nu tar jag ett kokt ägg istället. Jag har mina aningar om hur det protein jag använde (Shapy whey) påverkade insulinnivåerna. Så jag har numera skippat det helt. Dessutom tränar jag numera på morgonen direkt efter frukost så jag behöver ingen extra påfyllning då.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Jag tycker inte att jag riktigt fått svar på mina frågor dock om vilket proteinpulver jag bör satsa på till mellanmål gå in och kika på www.linajohansson.blogspot.se/com hon är atleth hon med men går väl inte såhårt mot LCHF.
Men snälla hjälp mig ni som kan
Det finns proteinpulver som är äggbaserat också. Inte lätt att hitta men det finns.

Det finns inte ett rätt svar på frågan om vilket proteinpulver som är bäst.
Vill du ha snabbt verkande protein kan du välja vassla, vill du ha långsamt kan du välja kasein. Till exempel.
Du måste själv väga för- och nackdelar med de olika varianterna och besluta vad som passar dig och dina behov bäst.
Jag tränar ju somsagt 5-6 gånger i vekcna och kan tycka att de skulle vara smidigast med ett mål innan och kanske efter inna jag käkar kvällmål så jag vill egentligen baraveta om vassle eller kesin vilket av de ni som käkar proteinpulver rekommenderar ni andra som ej ahr nån erfarenhet får gärna avstå att svara i denna tråden tack på förhand
Hej
Jag kör LCHF och tränar utan några problem, styrketräning och kondition.
Jag brukar dricka protein förre och/eller efter träningar när det inte går att äta före eller efter träningarna.
Jag blandar en skopa med vispgrädde, en matsked olivolja och vatten i shakern.
Jag har använt olika tillverkare, svenska Fairing t.ex. Just nu har jag whey 80 från star nutruition. Den först nämnda är en blandning av vassle och kasein, den andra vassle.
Jag är bara noga med att välja en som inte innehåller en massa socker och så lite tillsatser som möjligt.
Min åsikt är att proteindrycka är en bra komplement när man tränar en del. Mitt liv gör det svårt ibland att äta i rätt tid före och efter en träning. Då är detta ett bra sätt att tillföra protein och fett så att musklerna kan växa sig starka och fina