Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 6120 ggr
Miyu
0

Matvåg?

Använder någon matvåg för att få ut exakta gram på mat?

Vilka är isåfall bra/billiga?

Mervi
0

Jag har en gammal viktväktarvåg som väger på så där på 5 gram, den får duga. Inget bra tips.Flört

clash
0

Jag köpte en på Jula förra veckan, den väger exakt på grammet upp till 5 kg, kostade 149:-

IngelaZ
0

Köpte också min på jula för 149 kr, säkert likadan som clash har köpt. Är kanonbra.

kb08an
0

180kr från siba! superbra och snygg

Miyu
0

Sweet! Slipper man hålla på och gissa från matpaketet.

Wenn
0

Jag har våg inköpt nyligen , men dyr

I det senaste bladet från Lidl aktuell t.o.m 6/7 finns en köksvåg som kan mäta fetthalt ,kalorier och kolhydrater. Värden för 1000 livsmede. Kan de vara nått ? Priset 129:-.

Miyu
0

Damn, billigt!

Buppan
0

Har en gammal viktväktarvåg, men ser det som en klar fördel att slippa hålla på och väga och mäta med denna kosten. Skall ju äta när man är hungrig och äta tills man är mätt. Har jag missuppfattat något?

Neeelia
0

jag köpte min på rusta, en melissa, som mäter exakt på grammet som man dessutom man kan se till att man räknar bort ngt (tare). Helt okej för 199. Då andra var slut.. hehe

Miyu
0

#8 Jo, men om man vill hålla koll på kolhydraterna lättare och som så många andra här föra in allt i MinMat, så är det ju klar fördel med en våg istället för att gissa.

Inke
1

Köpte en prenumeration på ica-kuriren och fick en våg på köpet. billigt.

piri-piri
0

#6 har provat vågen från Lidel, enkel, smidig och verkar fungera mkt bra. Den visar vikt, fett, kolhydrater, protein och kolestrol och den har en minnes funktion så att man kan se hela dagens intag.

Hanveden
0

#12 Liedelvågen är till belåtenhet även här… Dessutom när man handlat för över 100kr så fick man köpa två 500g pkt arla smör för 40kr…

M LCHF H  Flört .

PS Vågen väger upp till 5kg och snygg design på vågen också DS

marabe
0

Har kollat på Lidls hemsida. Köksvågen kan bara köpas i region 2.

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/system.regio.index

Här kan du kolla.

IngelaZ
0

Usch varför har vi inte Lidl i umeå Ledsen

De verkar ha så bra erbjudande

frodig
0

Även Clas Ohlson har bra grejer där dom finns. Jag köpte min våg där för 299 kr.

Den är superbra.

Soehnle Page Den är 13x21 cm och bara 1,5 cm hög - som en tunn pocketbok alltså.. Så den är enkel att ta med sig i både resväskan och handväskan om man så vill.

Klarar 5 kg och kan nollställas eftersom för varje matvara jag tillför middagen - och vips har jag hela middan på tallriken. 

Så jag brukar prova mig fram och skriva in i MinMat och kolla hur det blir eftersom, och sen korrigera uppåt och neråt i mängd så att jag hamnar på dom gram och procent jag önskar..

Kanonra helt enkelt. Och nu är det så mycket roligare för det går så lätt.

Har upptäckt också att jag blir bättre och bättre på att gissa hur mycket jag ska ta av varje grej. Och det är ju också kul, att man kan lära sig att veta utan vågGlad !

Miyu
0

hade lätt köpt om den kostat runt hungringen. Är ju ultimat med en våg man kan ta med.

Margareta
1

Min kommer från IKEA - jättebra

Numer pensionär i Nynäshamn

Neeelia
0
marabe
0

Det var en liknande våg de hade på Lidl. Trots att jag för inte så länge sen köpt mig en våg så kunde jag inte låta bli att köpa en på Lidl. Har inte testat den ännu men så fort jag kommer hem till Göteborg igen så skall det bli av. (gästar tillfälligt Linköping så jag var i rätt region för att kunna köpa en) Skrattande

RaggSockan
0

Vad ska man ha en våg till?

Är det inte bara att äta tills man är mätt? Förvirrad nybörjare

Miyu
0

Jovisst, men när man ska kolla värdena och föra in i MinMat så är det lättare om man har koll på grammen. Blir enklare att hålla koll på kolhydraterna då.

RaggSockan
0

Okej….

Menita
0

Köpte min på Harald Nyborg i tis,bara 128 kr,funkar perfekt