Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2504 ggr
pillan1976
0

Rött vin

Inget vetenskapligt dock men efter två veckors test verkar det bättre att dricka 6 glas vin samma kväll än 6 glad på 4 dagar… Skrattande stämmer detta eller vad tror ni… skillnaden var inte så stor men ändå var det mer ner den här veckan än förra.

missaz
0

Kan tro att det stämmer, vetenskapligt eller inte. Vin innehåller ju ändå lite socker och att "fuska" med vin en kväll måste vara bättre än att pytsa ut det flera dagar i rad. (VET att vissa inte anser det vara fusk, men jag känner det så, även om det faktiskt är det enda fusk jag tillåter mig någon enstaka gång)

Airam1
0

Å andra sidan… med 6 glas vin en kväll försvinner kanske omdömet såpass att "man" kanske både äter chips, korv&mos och …. ketchup… ;-)

pillan1976
0

Nopp det gjorde de inte åt ingen efterätt eller chips…

Airam1
0

#3 - *L*….. "man" i det fallet skulle mycket väl kunna vara undertecknad ;-)

kaisakavat
0

Tror också att det kan stämma. Bättre en dikeskörning och ett verkstadbesök än dagligt vingel… Eller…?Fundersam

Näe, men tror faktiskt det stör minst så, insulinpåslaget blir ju tillfälligt istället för utdraget….

Aniara4
0

Jag för min del skulle aldrig kunna få i mig 6 glas vin på en kväll! Efter 2 glas börjar jag fnittra och ramla av stolen… Oskyldig

kaisakavat
0

# 6 Så är det för mig med, "kul värre". Dessutom blir jag jättesjuk av fler glas än 2 under samma DYGN.

Cowboy
0

Till maten tycker jag nog att 2 glas kan vara lagom. Det kan räcka även om man avslutar med en god ost.

Lite mörk choklad och en god maltwhisky till det gör att inget behov av annan efterrätt eller chips finns. Om man mår riktigt bra finns inte så mycket annat att frästas av.

UBCL
0

Är alla "glasen" verkligen lika stora?

gnillerill
0

är inte "problemet" med alkohol också det att man får vätskebrist? Jag inbillar mig att det är det som är kruxet, och att om man bara dricker tillräckligt med vatten så går det bra med vin. Dessvärre glömme rjag att dricka vatten när jag druckit vin.

pillan1976
0

Skrattande Nu är det ju inte så att jag normalt dricker 6 glas vin till maten en lördag kväll… utan i lördags fylld min syster 30 år och vi var på fest.

Den helgen ska jag inte ta något vin alls i vetenskapligt syfte. Jag rapporeter framåt onsdag vad restultatet blev!

Hellis
0

Är det nån som har koll på hur mycket kolisar det är i vin resp sprit egentligen? Det är väl en hel del i vindruvor?

pillan1976
0

3 g socker per 100 g är det i det vin jag brukar dricka… så det är godkännt men som alla sagt till mig här så bränner ju kroppen alkholen först och sen fettet så jag går ner lite dåligt i vikt när jag drukit vin

Bert
0

Ni skriver om vin och alkohol, så därför är det här ingen sajt för 10-åringar.

wooster
0

10-åringar?

vikingmormor
0

Vinets sockerhalt mäter man i gram per LITER. De flesta torra viner har inte mer socker än fem gram per liter

Zepp
0

Vet bara det att när jag mäter mitt morgonsocker så är det normalt någonstans mellan 4 o 4,2, fatta att jag e morgontrött altså!

När jag har tagit ett glas vin eller två på kvällen innan landar det på 6,0 -6,2, inte e jag piggare för det inte!?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

vikingmormor
0

När man drukit alkohol, så blockerar nedbrytningen av den all annan ämnesomsättning. Så kanske får Dina stackars betaceller jobbba skiten av sig hela natten - och trots det så klarar de inte att få ner blodsockret till den för Dig normala nivån 4-4,2.

Zepp
0

Jag undrar mest varifrån sockret kommer.. det kab ju inte vara gurkskivan o salladsbladen jag åt till middagsmaten? Det måste vara sockret i vinet?

Men jag antar att det är ganska normalt om man har drukit vin?

vikingmormor
0

Nej, varför måste sockret komma från lite vin och gurka? Kroppen = levern tillverkar det socker den behöver av leverglykogen. Bara för att man äter LCHF betyder det inte att glykogenlagret inte finns eller inte fungerar. Det blir väl någon obalans när Du dricker vin.

Zepp
0

Japp det köper jag, alkohol har sina verkningar och alla är inte enbart positiva! Fast Reservatol skall ju vara sååå nyttigt iallafall på möss så de gånger man tar sig ett glas överväger säkert fördelarna nackdelarna!?

För övrit verkar det inte finnas någon som helst diabetes bland mina släktingar så det tror jag inte jag har, däremot verkar Astma o högt kolesterol vara gener  som som det finns gott om!

Astman har lyckats bli av med och nu funderar jag på det här med kolesterolet, det var 7 innan LCHF och är fortfarande 7 efter mer än ett år så det e antagligen inte koste iallafall som gör att det vare sig går upp eller ner.. funderar på det här med motion, det blir lite klent med det!Generad