Verkar detta bra????
Tänkte bara höra med er som är vana lchf:are om ni tycker mitt matintag verkar bra.
Frukost
2dl filmjölk med en skvätt grädde i, 4skivor bacon och ett kokt ägg hackat med en ordentlig klick smör
Lunch
En stor bit stekt eller grillat kött (oftast karré), lite smörstekta grönsaker och gräddsås eller kall sås gjord på creme fraiche och vitlök
Middag
Som lunchen men med kyckling eller fisk för lite variation
Om det blir något mellanmål brukar det bli ostrullar med mjukost i till kaffet eller ca en dl keso med grädde 1-2ggr per dag
Tackar på förhand för era åsikter
Det låter säkert jättebra.
Det låter utmärkt! Fokus är rätt.
Otroligt att sådana här trådar får poppa upp hela tiden, på vilket annat forum som helst skulle de bli totaltbannade för de flesta skulle bli galna på samma jäkla fråga hela tiden!

Miyu, vi är ganska snälla här… 
"Låt den som är utan skuld kasta första stenen", eller hur det nu var…
Jag har aldrig gjort en sådan tråd faktiskt 

Det är det som är det sköna med det här forumet tycker jag; att man törs fråga utan att vara rädd att bli bannad. Och att dom flesta har överseende med osäkra "noobs".
Det är roligt att dela med sig!
jagtycke trådarna är jätte bra. man får mattips, och bra kommentarer om dem. även vi som inte frågar kan ju lära oss :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Jag skulle gärna vilja ha mer tydlighet i ämnesraden. "Verkar detta bra????" är ganska luddigt … Eller så skulle du kunna ha din egen tråd, chigak, där du samlar dina egna frågor och framsteg :)
Argh, jag blir galen. Antar att det är för att det är äldre på detta forumet också.
#9 - Vad menar du egentligen?????????
På de forum jag hänger på med yngre folk är de flesta mycket strika med att trådar ska vara nödvändiga och utan upprepningar ;) Inte fel på äldre folk alltså, utan snarare att vi unga är mer ettriga.
Jag hör deffinitivt till dem som gjort en sån tråd.
Man är ny och lite blyg, osäker och även om man ser en massa allmänna råd och åsikter om ungefär samma inser man oxå att sånt man själv tycker är precis det samma kan vara väldigt olika - eftersom tänket runt mat är så ovant. Därför vill man ha koll från er mer erfarna om JUST det man själv äter.
Och visst vill man ha bekräftelse som nybörjare - Bra! Du tänker rätt. Jag tycker det är fint att det finns folk som kan kosta på sig det.
För det är ju rätt omtumlande, och som många säger - det finnsju så många personliga aspekter och känslor och funderingar. Själv är jag inte precis renlevnads/perfektionsittypen. Jag kommer fortsätta ta mjölk i thet ibland, käka halvfabrikat som skagenröra och max-hamburgare och ve o fasa skölja ner med lightläsk ibland. Men ändå vara väldigt glad och tacksam att jag hittade LCHF och er och att min kosthållning är så i grunden förändrad jämfört med förr
Jag håller tillräcklig koll och äter tillräckligt bra - och väldigt väldigt bra jämfört med tidigare. fast jag alltid varit ganska kostmedveten. Eftersom jag hade köpt allt det traditionella och var otroligt - tja inte fettskrämd, men snarare fett-medveten trodde jag (pilutta mig så fel DET var)
Jag tänker att den som vill slippa kan hoppa såna trådar och vi andra kan läsa. Själv är jag så ny att jag tycker jag lär mig av att läsa sånt
Och Heja heja chigak. Lycka till med dina kostval. Jag kan egentligen pyttelite jämfört med många här, men jag säger som redan sagt - du verkar ha helt rätt fokus!!
#5 Det kanske du inte har gjort, men du har ju uppenbarligen kidnappat en tråd för ditt eget ämne, t.ex. Så Ulf_S poäng finns även för dig.
Tack så jättemycket för era kommentarer. Som sagt så är det här inte alldeles lätt i början och att kunna få tips och kommentarer från er som är vana känns toppen.
Kan hålla med om att rubriken kanske var lite luddig
Jag har själv läst många trådar med samma ämne som andra skrivit och har genom det lärt mig massvis som nybörjare. Visst finns det många liknande trådar men det är väl upp till var och en vad man vill läsa och inte…. eller?
Tycker iaf att detta är ett toppenforum och ser fram emot att stöta och blöta fler frågor och funderingar med er som har intresse av det
#13 Har jag?
jag tycker att det ser bra ut ser ut som en typiskt lchf kost
Vi brukar be dem nya skriva upp vad de äter så vi kan kommentera. Jag tycker det är bra att nybörjare startar en egen tråd där de ställer frågor och skriver om hur de äter.
På detta forum är vi både äldre och yngre och vi är snälla och toleranta mot alla.
chigak: Jag tycker din matdag ser jättebra ut.

#9. Hur orkar du bry dig? Majoriteten av de som är inne på Kif (inklusive jag själv, trots att jag är 26 år) är antagligen inga vana "chattare" som hänger i andra chatter och vet inte eller som jag bryr mig inte om hur det "skall vara". Herregud, det är en internetsida med ett forum och om en fråga upprepas då och då, vad spelar det för roll!? Se det ur ett större perspektiv, snälla.
Jag kan förstå att folk frågar hur de skall äta och om deras matsedel ser bra ut. Och det är ju egentligen inte samma fråga, för alla personer som frågar äter ju inte exakt samma. Eller hur?

#18 Jag förstår din reaktion… och även vi Medarbetare har reagerat, och skrivit ett pm till Miyu om saken…
Så nu tycker jag att vi släpper Miyus inlägg, och istället koncentrerar oss på vad tråden egentligen handlar om, nämligen chigaks fråga i #0. 
"still lost in space and time"
Tack alla för era svar och ert intresse för en lite osäker nybörjare. Det är värdefullt att få lite hjälp så här i början. Så man vet att man e på rätt spår…
#21: Eftersom du talar om "forumvett" Miyu så borde du kanske praktisera det också? Istället för att t.ex nedlåtande peta i andras ordval och påpeka att du är så ung och andra på forumet är "äldre"? Folkvett har ingen ålder, dock verkar tålamod och empati ha det.
Jag antar att du är här eftersom du trots allt trivs med forumandan, och den är alla del av vare sig de vill eller ej så fort man skriver ett inlägg, och man väljer alltså vad man vill bidra med. Forumet är avsett som en fristad från påhopp både vad gäller kosten och på det personliga planet- och den hjälpsamma, öppna och positiva attityden här är verkligen unik och något som är värt att värna.
Vi påpekar om och om igen att medlemmar bör starta egna trådar med sina frågor, istället för att kapa andras och skriva frågorna där. När så sker så är det upp till var och en att antingen ge svar- eller hålla sig ifrån den tråden.
#1 Jag tycker att din matordning ser bra ut. Jag undrar bara over vad det ar for mjukost du anvander. Sjalv forsoker jag kora med smor (ursakta for att jag inte har oe, ae, oe pa den har datorn…) pa mina ostrullar.
Jag fixar personligen inte heller sa mycket filmjolk, men jag ar inte helt klar over vad ditt mal med kosten ar. Ga ner i vikt eller ma bra eller? Sa lange det du ater gor att du mar fint ar detta en fullt acceptabel LC-kost.
[Och till diskussionen ovan kan tillaggas att jag tycker att det var en utmarkt rubrik. Jag har sett liknande forut och sag direkt vad det handlade om. Om man inte far stalla de har personliga fragorna sa har forumet ganska liten orsak att finnas till.]
Maia.
Gammal och van internetanvandare och LCHF:are.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack Maia för dina kommentarer…
Mitt mål är både att må bättre och att gå ner i vikt. Under de två veckor jag hållt på nu så har jag gått ner 2,5kg och mår bättre så jag tycker det går kanon bra hitintills. 
Jag använder vanlig räkost med 18% fett och 1g kolhydrater. Om viktminskningen uteblir kommer jag då se över vad jag kan göra.

chigak - när jag var ny la jag också in en sån fråga och fick tipset att använda minmat.net. Där kan du kolla hur mycket du äter av fett, kolhydrater och proteiner och sen kan man exprimentera lite själv med att öka och minska kolhydrater för att se om man går ned i vikt. Jag har också köpt SSS bok (den rosa) och en anna bok som hette LCHF - ät mer fett och gå ned i vikt (något sånt). Båda gav mycket nyttig info. Lycka till med ditt nya liv!

Jag tycker ditt upplägg låter bra att börja med.
Fabricati diem, pvnc!