Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 5927 ggr
RexPect
0

Den dagen VI är "Marknaden"..

För 10-talet år sen så exploderade alla light produkter på marknaden eftersom det blev en sån efterfrågan. Innna dess var det typ lättmjölk som fanns. Sen kom mini produkterna

Tänkte vi skulle vara lite kreativa uppfinnare och skriva ner vilka färdiga produkter som vi tror kommer att finnas i framtiden när det är LCHFare som är den köpstarka "marknaden"

FullFatCream Youghurt med hallon utan sockertillsats

RexPect
0

Äggmjölk - smoothie i tetra

greensis
0

Kaffegrädde saluförs som fullmjölk

Fabricati diem, pvnc!

RexPect
0

McDonalds Cheese and Ham roll 

(En halvmeter lång ost och skinkrulle med vitlössmör mellan…)

MillisB
0

Det jag såg i Tallinn i höstas:

Askar med ost och skinka i färdiga rullar…

Askar med ägghalvor och majonnäs (färdiga)

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

raphanus
0

#4 - VAR DÅ? Jag såg bara lightprodukter i Tallinn i julas.

MillisB
0

Oj, det var en affär nära hamnen där siljatallink-båtarna gick från. Kommer inte ihåg vad den heter.

Om du vill kan jag kolla det?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

sandrina
0

Magnum gräddglass med choklad för oss!!!!!!!!!!

självklart utan kolisar….Cool

raphanus
0

#6 - Gärna!

Wildrat
0

Skinka och korv utan onödiga tillsatser. Mat öht utan onödiga tillsatser oavsett om det är LCHF eller inte.

Wildrat
0

LCHF-kost i skolor och på förskolan för de som önskar.

Babz
0

#10 - och inom åldringsvården!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Wildrat
0

#11 Glömde den…

Lägger till; på sjukhus.

Lehane
0

Glass utan kolhydrater? Det låter läbbigt.

Jag skulle önska mig billigt ekologiskt kött, ägg o fisk från djur som får äta o leva på sitt naturliga sätt.

Att alla tillsatser o kemikalier i mat måste bevisas vara av nytta för människor, annars förbjuds de.

RexPect
0

och så måste det ju det bli en

Mc Skaldeman.:-)

En bantarbiff med Massa ost och inget bröd….

greensis
0

Chipsen är borta. Hela gångar fyllda med fläsksvålar i olika smaker, nötter och ölkorvar.

Fabricati diem, pvnc!

Wildrat
0

Mer ölkorv åt folket (också den utan onödiga tillsatser)

Bengt-Olov
0

Jag ser framför mig hur stört omöjligt det är att finna annat kött t.o.m. på Willys och Lidl än det med det gröna lilla märket "Gräskött". Lika hopplöst verkar det vara att hitta mjölkprodukter som är pastöriserade. Det är svårt att ta sig fram i affärn, då stora lager av ister, talg och annat nästan blockerar ett par av "korridorerna". Vid kassaapparaterna har affärsinnehavarna varit fräcka att byta ut godiset som inte ens barnen vill ha längre, mot det svårmotståndliga oraffinerade kokosfettet, de nya helt kolhydratfri produkterna blodkorv och leverpastej - som också har det där lilla gröna märket…

RexPect
0

#17 go man go….Flört

Aniara4
0

Jaaaa, leverpastej utan potatismjöl!

Jennix
0

Köttprodukter utan socker + onödigt skit i…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

nobban7
0

Familjen Dafgård och Mamma Scan tävlar om vem som gör de godaste färdigmatformarna för LCHF:are. (Har just upptäckt att vi får problem imorgon)

Aniara4
0

Jag gillar tanken på den där yoghurten i #0 också, stod senast i förrgår och muttrade framför mjölkdisken medan jag valde mellan sur och halvmager naturellyoghurt och helmager sockeryoghurt med fruktsmak. Varför måste man hålla på och dutta med bären själv bara för att man vill slippa sockret?!

Maia
0

Just det där "inget socker, inga sötningsmedel" som kombination på paketen är väl något vi längtar efter. Idag betyder "inget socker" oftast att varan är pullproppad med kemikaliska sötare av olika slag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MillisB
0

#8 Jobbar med saken!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

raphanus
0

Le marché - c'est nous! Jag väntar på trafikljus med bara gröna paprikor i.

Maia
0

#25 Ska du ta bort den röda köttbiten och den gula smörbollen?

[tillbakalutat]

greensis
0

#26 Måste förstås plantera smörbollar i trädgården i sommar…

Fabricati diem, pvnc!

fettbramat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färdiga ostchips utan tillsatser. Nu får man göra egna. Recept på min blogg för er som inte redan gör egna ostchips. 1 och 2.

fettbramat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag glömde skinkchipsen utan tillsatser. Hittat skinkchips från Tyskland men det var med E621.Ledsen 

Här hittar du recept på hur man gör egna.

Maia
0

#28 Varje gång jag ser den bilden vattnas det i munnen på mig, Helena! U-ha!

[tillbakalutat]

fettbramat
0

Vad kul att man kan få frestas lite.
Flört

grona-marie
0

Sitter här mitt i natten och blir jättesugen på ost och skinchips, ska göra litet sånt att mysa med imorgonkväll. Det ser väldigt gott ut. Jalapeño poppers är ju en favorit, måste testa dessa utan panering.

raphanus
0

Lite fler drycker att välja på på kafé skulle sitta fint. Ut med baristamjölken och sockret. Fram med besk chokladdryck på fet grädde.

Brynhilde
0

Att kunna hitta kokosgrädde med 60% fett i vanliga mataffären.

Att det finns gott om ekologisk kycklinglever från fåglar som fått gå ute och äta gräs o.d.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

RexPect
0

Överhuvudtagen någon snabbdryck i tetra vore ju superbra, jag är alltid på väg och så van att dricka drickyoghur och smoothies. Drack en "(äcklig) tomastjuice som alternativ (3,5 kol) men det blir man ju inte varken lycklig eller mätt på….

andreas0
0

#34, Fåglar äter väl inte gräs? Dom äter väl mest maskar, insekter, osv?

andreas0
0

#35, det finns ju redan en snabbdryck i portionsförpackning. Kallas för vispgrädde. Flört

RexPect
0

#35…..hmmm……då hamnar man väl på hispan om man dricker grädde ur tetran på stan….

parsley
0

Är man rädd för män i vita rockar och LPT så kan man vara förberedd genom att ha en tom flaska drickyouhurt och hälla över grädden i den. Gammalt tips från detta utomordentliga forum.

Jag skulle gärna se fler "low-carb burgare" som färdigmat/snabbmatssalternativ, gärna extra feta och utan e621. Samt att stevia blev tillåtet som sötningsmedel.

greensis
0

Att äggmjölk, vispgrädde och liknande finns tillgängligt på gymens snacksdisk. Små smörpaket vore inte heller så fel.

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
0

SMÖRSTÅNG på pinne i stället för puckstång i glassfrysarna! Ha!

Fnyfniken
0

Rexpect, det syns ett jättemärkligt inlägg nummer trettiåtta med din Avatar, i min webbläsare, men utan ditt namn. Och fullt med jättesmileysar och spam. Vad händer?

RexPect
0

Hmm. klippte in en galen smiley…med inget spam…..??

greensis
0

Äggulor på tetra - det är ju gulorna det går åt mest av.

Fabricati diem, pvnc!

Wildrat
0

#43 Jo det följde med en banner med hemsk reklam från där du tog smileyn.

Glennart
0

Varningslappar på all läsk och andra skräp-produkter, ungefär som de lappar som sitter på tobaken idag.

"Konsumption av raffinerat socker kan leda till viktökning och diabetes"

"Högt intag av fruktsocker bidrar till cancer"

"Monosodiumglutamat kan orsaka humörsvängningar och hudutslag"

osv.

RexPect
0

Att all kolhydratmat säljs bakom ett rött draperi där de missbrukande skamset får gå in.. (som x-filmerna i videobutiken)

;-)

Halvdansken
0

#44. Finns i Danmark. Med tilläggget "salmonellefrie". De har problem med det här.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SMGH
0

#43 Jag trykte på bannern och fick virusvarning

RexPect
0

….Hm, har tagit "gubbar" från smileycentral förr utan att det hänt, men ni vet vad mamma säger..tryck aldrig på pilar ni inte känner igen!!!!!

andreas0
0

RexPect, så här ser ditt inlägg ut för resten av oss. Jag rekommenderar att du tar bort smileyprogrammet, saker som lägger in smygreklam är inget att ha. Kolla på inlägget i en annan webbläsare, t.ex. firefox, så ser du det också. Det verkar som programmet lägger in en spärr i internet explorer som gör att du inte själv ser reklamen för att du inte ska veta att du skickar smygreklam till andra.

RexPect
0

OK!  Och dom som har så roliga smileys, det har mig veterligen inte hänt tidigare…vi skickar alltid gubbar fram å tillbaka mellan avdelningarna på jobbet…..

Kan dock inte ta bort meddeladet då det gått för lång tid :(

Mona-Stina
0

Jag tog bort dom åt dig.

Fnyfniken
0

#44, Greensis, de finns här också, på dunk! Innehåller en massa E förståss.

Min mamma sa förra veckan, appropå att jag varit på gastronord-mässan och sett så fruktansvärt mycket halvfabrikat, som t ex långägg (ägg koagulerade i rör som ger 12 cm perfekt avvägning mellan gula och vita) Länk :

Steget var inte så långt att börja jobba på fabrik istället för i kallskänken…

greensis
0

#54 Mm, då kanske man ska titta efter dem på Snabbgross. Fast literförpackning och inga E-nummer vore ju bättre.

Fabricati diem, pvnc!

Fnyfniken
0

De ekologiska var bättre, men hade frysts (nödvändigt) och var då något gryniga. Den dunken var kanske 2 liter?

greensis
0

#56 Två liter? Nema problema, den går in i kylen, och det går åt fort om man gör äggmjölk ofta.

Vet du var man får tag i sånt? Jag har inköpskort på Snabbgorss, tror du det kan finnas där?

Fabricati diem, pvnc!

Fnyfniken
0

Ja, det heter Catergula och finns i smådunkar med handtag. Det verkar finna med i recept från MartinOhlsson 2004 åtminstone:

http://www.martinolsson.se/pdf/2004/MR_2004_18_21.pdf

De borde finna i mejeridisken.

Miyu
0

- Blodpudding med Stevia istället för socker! Min favoriträtt, kunde käka ett helt paket rått ;(

- Laktosfri grädde i tetra med sugrör, som Festis.

- LowCarb köttbullar

- Naturell Full Fat Yoghurt och Mascarpone i vanliga yoghurtburkar med sked (finns det?)